Polski Koncern Naftowy od 2002 r. próbował wypromować w Niemczech swoją markę, ale nie udało się. Niemieccy kierowcy niechętnie kupowali benzynę na stacjach Orlenu. A że w biznesie przede wszystkim liczą się pieniądze, zarząd firmy schował dumę do kieszeni i rezygnuje z biało-czerwonych barw.

Jak informuje "Puls Biznesu", od przyszłego roku markę Orlen zastąpi należąca do polskiego koncernu marka Star. Oznaczone nią są tzw. tanie stacje benzynowe, na których litr paliwa kosztuje o kilka eurocentów mniej. Nie ma też dużych samoobsługowych sklepów.

Reklama

"Nie stać nas na prowadzenie sieci premium. Wymagało to kosztownych nakładów marketingowych i przynosiło straty. Natomiast realizowany od dwóch lat program zmiany barw na Star już przynosi rezultaty. Sprzedaż paliw skacze w górę o 20-25 proc." - powiedział "Pulsowi Biznesu" William Kozik, dyrektor wykonawczy do spraw sprzedaży PKN Orlen.

Zmiana nazwy stacji nie oznacza wycofania się Orlenu z niemieckiego rynku. Jego własnością pozostanie blisko 500 stacji w całych Niemczech. W ciągu najbliższych pięciu lat koncern zamierza dokupić do nich jeszcze 250 stacji.