• Bardzo częstym argumentem stosowanym w imporcie aut używanych z Niemiec jest teoria, że za Odrą sprzedawcy nie cofają liczników, ponieważ jest to karalne. Bzdura!
    W Niemczech nie cofają liczników? Tamtejsza policja obaliła ten mit - z danych ujawnionych przez mundurowych wynika, że fałszywy przebieg ma co trzeci używany samochód. Automobilklub ADAC obliczył, iż szkody z powodu oszustw związanych ze stanem licznika sięgają 6 miliardów euro.
  • Eksperci ADAC testowali metodę, która w Polsce staje się coraz popularniejsza wśród złodziei samochodów
    Eksperci od zabezpieczeń samochodowych sprawdzili, jakie auta złodzieje otworzą i ukradną w kilka sekund. Co ważne, testowali metodę, która w Polsce staje się coraz popularniejsza wśród przestępców.
  • Volvo V40
    Pod lupę trafiły samochody 25 producentów. Auta używane były oceniane w czterech kategoriach - jakość i niezawodność, koszty serwisowania oraz utrzymania. Wynik? Niemcy ze wstydu chowają głowę w piasek. Zobacz hity i kity na czterech kołach…
  • Volkswagen golf GTI
    Afera w niemieckim świecie motoryzacyjnym! Zaliczany do najbardziej wpływowych organizacji niemieckich automobilklub ADAC przyznał się do manipulacji w konkursie na ulubiony samochód. "Aktualnie zadaniem ADAC jest zbadanie całej sprawy i zapewnienie jednoznacznych wyjaśnień, wtedy zdecydujemy, w jaki sposób traktować tegoroczną nagrodę" - powiedział w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena.
  • Opony zimowe w sezonie 2013/2014
    W trakcie testów mordercze próby sprawdzały m.in.: właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, na śniegu i lodzie, hamowanie w różnych warunkach, opory toczenia i głośność. Zanim wybierzesz komplet ogumienia z tych najlepszych - zdaniem ekspertów - musisz wiedzieć, których opon unikać...
  • Które samochody z silnikiem Diesla palą najmniej?
    Ile litrów na przejechanie 100 km zużywają oferowane na rynku samochody? Eksperci niemieckiego automobilklubu ADAC opublikowali najnowszy raport. Dziennik.pl przygotował na tej podstawie zestawienie aut spalających najmniej. Zobacz, które modele najdelikatniej traktują kieszeń kierowcy…
  • Co psuje się na trasie?
    Eksperci od samochodów używanych sprawdzili niemal 100 najpopularniejszych samochodów z drugiej ręki. Spośród tej setki wyłonili modele, które ich zdaniem są wyjątkowo podatne na awarie - ryzyko, że taki samochód się "rozkraczy" na drodze, jest bardzo wysokie. Obecność niektórych modeli zaskakuje. Zobacz nowy ranking automobilklubu ADAC.
  • Ranking ADAC 2013
    Nowy raport i totalne zaskoczenie! Samochody uznawane powszechnie za takie, których trzeba unikać okazują się lepsze niż modele marek słynących z niezawodności. Przykład? Peugeot 206 zdaniem specjalistów z ADAC jest mniej awaryjny niż - uwaga! - honda jazz, która trafiła na czarną listę. A to jeszcze nie wszystko... Które auta są najmniej i najbardziej awaryjne? Zobacz, zanim wpakujesz się na minę...
  • Najbardziej niezawodne używane samochody 2012 roku
    Kupić dobry używany samochód to jak gra w rosyjską ruletkę lub spacer przez pole minowe - albo się uda albo... bum! Specjalnie dla was dziennik.pl przygotował zestawienie samochodów, które w 2012 roku zostały uznane przez ekspertów za najbardziej niezawodne.
  • Ford ka - samochód jest produkowany w fabryce Fiata w Tychach - pierwsze miejsce w klasie aut mini
    Niemieccy eksperci opublikowali swój słynny raport, który co roku jest traktowany jako wyrocznia. Jak nigdy do tej pory Polacy mają co świętować. Ujawniono nową listę najlepszych aut używanych! Samochód z polskiej fabryki ma najmniejszy wskaźnik wad spośród niemal 100 modeli samochodów. Przedstawiamy najnowsze wyniki badań niemieckiego automobilklubu ADAC. Ranking powstał na podstawie zgłoszeń kierowców samochodów, które uległy awarii na trasie. Zestawienie niemieckich ekspertów obejmuje samochody w wieku od jednego do sześciu lat, produkowane w niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, których liczba rejestracji wynosi przynajmniej 10 tysięcy egzemplarzy rocznie. Najczęstszymi przyczynami awarii były uszkodzenia instalacji elektrycznej pojazdu (41,4 procent) i układu jezdnego (21,6 proc.). Problemy z silnikiem zdarzały się rzadko - 7,4 proc. Statystyka awaryjności ADAC, w odróżnieniu od rankingów usterkowości Dekra, GTU czy TUV, powstaje w oparciu o awarie uniemożliwiające jazdę.