• Orzechy
    W starożytności wierzono, że orzechy to rośliny magiczne, które przynoszą szczęście. Dzisiaj wiemy, że „magia” orzechów to przede wszystkim ich właściwości. Różnorodność tych darów natury sprawia, że wykorzystując je w codziennej diecie możemy spodziewać się poprawy nie tylko swojego samopoczucia.
  • Mak
    Maku nie brakuje w świątecznych potrawach i deserach. Czy jest zdrowy? Czy warto go jeść?
  • Fakty i mity na temat bakalii
    Na każdym kroku spotykamy się informacjami na temat zdrowego żywienia. Wiele pojawiających się opinii o doborze odpowiedniej diety czy wpływie danych produktów na nasz organizm jest jednak sprzecznych bądź nieprawdziwych. Dlatego warto tę wiedzę uporządkować i zweryfikować. Poznaj fakty i mity o bakaliach i suszonych owocach, które powinny być nieodłącznym elementem codziennego żywienia.
  • Chałwa
    Niełatwo znaleźć w sklepie dobre chałwy, ponieważ zamiast sezamu zwykle na pierwszym miejscu w składzie mają cukier. Na ich etykietach możemy też doszukać się spisu konserwantów, emulgatorów i sztucznych aromatów.
  • Dyniowy ryż z orzechami
    Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Kiedy poranki stają się coraz chłodniejsze powinniśmy przywiązywać do niego szczególną wagę. Jesienne śniadanie musi nas solidnie rozgrzać i zapewnić dawkę energii po to, aby dobrze rozpocząć dzień. Pamiętajmy o dodawaniu do pierwszego posiłku składników, które zawierają dużo witamin i składników odżywczych. Doskonale sprawdzą się przyprawy: kurkuma, cynamon i imbir, a także suszone owoce i orzechy.
  • Suszona żurawina
    Jedzenie między posiłkami sprzyja tyciu? Zdrowe przekąski to tylko surowe owoce i warzywa? Na stres pomoże tylko czekolada? W gąszczu dietetycznych porad naprawdę łatwo się zagubić. Podpowiadamy jakie przekąski warto włączyć do swojej diety, by cieszyć się przyjemnością jedzenia i jednocześnie dbać o zdrowie i dobre samopoczucie.
  • Bakalie
    Żyjemy w ciągłym biegu, zapominając często o swoim zdrowiu. Nie myślimy o tym, jak będziemy czuć się za kilka lat. Wystarczy jednak wprowadzić drobne zmiany w diecie lub stylu życia, by dzięki urozmaiconym posiłkom wesprzeć nasz organizm i zadbać o dobre samopoczucie na długie lata. Zapraszamy w podróż po 6 bakaliowych sposobach na długowieczność.
  • Suszone śliwki
    Kalifornia jest potentatem rynku suszonej śliwki. Stąd pochodzi prawie 100 proc. dostaw amerykańskich i 42 proc. dostaw światowych. Rosnącej stale sprzedaży – jak w przypadku innych bakalii – sprzyja moda na zdrowe odżywianie i lekkie przekąski. Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie – podkreślają przedstawiciele California Prune Board. W ubiegłym roku sprzedaż wzrosła o ponad 50 proc. rdr.
  • Śniadanie w pracy
    Kto powiedział, że zdrowe jedzenie musi być drogie? Pewnie ten, kto nie skusił się na poszukanie wartościowego zamiennika dla zjadanych w pośpiechu fast foodów. Bo właśnie już na przykładzie przekąsek widać, że za kilka złotych można zjeść coś, co nie tylko zaspokoi głód, ale i zapewni zdrowie. Chcesz się przekonać? Czytaj dalej.
  • Suszone śliwki
    Wyniki nowych badań zwracają uwagę na korzystne efekty działania suszonych śliwek dla kobiet w okresie pomenopauzalnym.