• Słodzenie herbaty
    Według Światowej Organizacji Zdrowia dziennie możemy zjeść 5 łyżeczek cukru. Tymczasem statystyczny Polak zjada miesięcznie 3,5 kg cukru, z czego 1 kg to ten w torebkach, a reszta ulokowana jest w innych produktach. Jakich? Dlaczego jest szkodliwy? Kiedy cukier pojawił się w Europie?
  • Jak jeść mniej cukru?
    Można jeść ciasto albo słodkie dania bez dodatku cukru. Wystarczy znać dietetyczne triki, jak odpowiednio zastępować konkretne składniki oraz jak je komponować. Zdradzimy kilka z nich.
  • Ciasto z owocami
    Przekładany kremem śmietanowy tort na bazie masła oraz tłustego mleka i na dodatek suto nasączony alkoholem to rarytas, którego z całą pewnością powinni unikać wszyscy dbający o linię. To jednak wie każdy. A co z coraz powszechniej reklamowanymi tzw. dietetycznymi słodyczami? Czy dzięki nim podczas odchudzania możemy pozwolić sobie na odrobinę luzu czy też mamy do czynienia z kolejnym „chwytem marketingowym”?
  • Dziewczynka je watę cukrową
    Brytyjskie ministerstwo zdrowia obiecało wziąć pod uwagę rekomendacje ugrupowania Akcja w sprawie Cukru. Prowadzi ono kampanię na rzecz ochrony dzieci przed przesłodzoną żywnością i napojami i opublikowało właśnie 7-punktowy plan działania, który zbiega się z rządową kampanią walki z otyłością, w tym wśród dzieci i młodzieży.