• Stek
    Ile mięsa powinniśmy jeść w tygodniu? Czym można zastąpić mięso w diecie?
  • Krewetki
    Jest kilka rodzajów krewetek. Różnią się one barwą: szare, różowe i czerwone oraz wielkością: krewetki koktajlowe i tygrysie. Krewetki są doskonałym źródłem wartościowego i łatwo przyswajalnego białka. 100 g krewetek to zaledwie 18 g białka. Jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu i są lekkostrawne. 100 gram to tylko 86 kcal. Skorupiaki zawierają witaminy z grupy B. Znajdziemy w nich również jod, wapń, selen, fluor.
  • Ryby w puszczce
    Jeśli w naszej diecie znajdzie się nadmiar pewnych składników, organizm może zacząć się buntować. Białko pełni bardzo ważną rolę, ale jego zbyt duża ilość może spowodować przykre dolegliwości. Pogarsza się nastrój, nerki zaczynają gorzej pracować, powstają kłopoty z przewodem pokarmowym, oddech jest nieprzyjemny.
  • Ciecierzyca i pomidory
    Ciecierzyca to inaczej cieciorka lub groch włoski. Należy do grupy roślin strączkowych i ma liczne właściwości zdrowotne. Jest doskonałym źródłem białka i posiada znaczne ilości wszystkich niezbędnych aminokwasów, dlatego może zastępować mięso.
  • Grillowane owady
    Kuchnia dla odważnych? Wcale nie! Nawet Unia Europejska zachęca do jedzenia owadów. Badania wykazały, że może to mieć bardzo pozytywny wpływ na środowisko. Za jadalne uznaje się bowiem ponad 2000 gatunków. Ich hodowla jest ekonomiczna i niedroga. Owady są doskonałym, alternatywnym źródłem białka i bogactwem wapnia oraz minerałów. Wbrew pozorom… są też smaczne! Pamiętajcie jednak, by próbować owadów ze sprawdzonego źródła.
  • ryby
    Białko to podstawowy element budulcowy organizmu, szczególnie ważny dla ludzi chcących poprawić sylwetkę. Aby dieta była zbilansowana, posiłki w niej powinny składać się z węglowodanów, białka i tłuszczu. Najwięcej znajdziemy go w mięsie i rybach. Jednak białko to nie tylko drób, wołowina czy wieprzowina.
  • Kobieta patrzy na talerz z daniem
    Odpowiednia dieta to przepis na zdrowie i dobre samopoczucie, dlatego powinniśmy o niej pamiętać przez cały rok. Jesienią, gdy pogoda nas nie rozpieszcza, a termometry pokazują niską temperaturę, warto szczególnie zadbać o swój organizm. O tej porze roku dieta musi być bogata przede wszystkim w białko – niezbędny składnik pokarmowy, zapewniający prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Gdzie znajdziemy go najwięcej? Na to pytanie odpowiadają eksperci marki Jasmeen.
  • Mleko
    Kwestia spożywania mleka od lat budzi sporo kontrowersji. Z jednej strony słyszymy hasło „Pij mleko! Będziesz wielki!”, z drugiej natomiast głosy wskazujące na fakt, że mleko krowie w ogóle nie powinno być obecne w diecie człowieka. Skąd te sprzeczne informacje? Co na ten temat mówi fachowa literatura i wiodące ośrodki naukowe?
  • Mięso na grillu
    Nie bójmy się jeść mięsa! Zawiera mnóstwo białka i żelaza, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wybierajmy białe, gdyż jest chudsze i zawiera mniej cholesterolu. O czym powinniśmy jeszcze pamiętać?
  • Jajka
    Jajka to niedoceniony składnik naszej diety. Niesłusznie uważa się, że to one są źródłem złego cholesterolu. Powinny być obowiązkowym składnikiem diety każdego miłośnika sportu, ponieważ białko oraz witaminy budują mięśnie i dodają siły. Oto 6 powodów, dla których nie może zabraknąć ich w waszej diecie.