• Pacjent na szpitalnym łóżku
    Tak szczegółowej kontroli nad placówkami medycznymi jeszcze nie było. Każdy przypadek uszczerbku na zdrowiu, do którego dojdzie w czasie hospitalizacji, trafi do specjalnego rejestru.
  • Pacjent
    Kiedy pacjent może żądać odszkodowania, a kiedy zadośćuczynienia?
  • Stomatolog pokazuje pacjentce RTG zębów
    Sądy coraz częściej przyznają zadośćuczynienia za naruszenie praw pacjentów, choć nie stwierdzono błędu medycznego – powiedziała mec. Katarzyna Fortak-Karasińska podczas konferencji „Bezpieczny Szpital Przyszłości”, zorganizowanej w Warszawie.
  • Pacjent z nogą w gipsie
    Co roku rośnie liczba spraw związanych z popełnianymi przez lekarzy błędów. Wynika to przede wszystkim z rosnącej świadomości pacjentów o przysługujących im prawach w zakresie ubiegania się o odszkodowanie. Stowarzyszenie Primum Non Nocere szacuje, że rocznie w Polsce dochodzi do 20-30 tysięcy błędów spowodowanych przez medyków.
  • Kobieta leży w szpitalu
    0 zł - tyle zaproponował pacjentowi jeden ze szpitali. Żenująco niskie kwoty odszkodowań to nie egzotyka.
  • Lekarz
    Ponad miliard norweskich koron, czyli równowartość 80 mln złotych będą kosztowały norweską służbę zdrowia błędy medyczne popełnione w ubiegłym roku. Ich lista jest długa: od zoperowania nie tej kończyny, którą miano leczyć, przez błędne usunięcie piersi, po podanie nieodpowiedniej grupy krwi, co skończyło się śmiercią pacjenta.
  • Lekarz nie zawsze jest ze swoim pacjentem szczery - wynika z badań naukowców
    Lekarze mają opinię ludzi szczególnie godnych zaufania, jednak badania amerykańskich naukowców wykazały, że co drugi lekarz wprowadza w błąd swych pacjentów. Czego doktor nie mówi, choć tak naprawdę powinien?