• Dynia piżmowa
    Jak można wykorzystać nasiona tej rośliny? - Miąższ z dyni był wykorzystywany do okładania ran, które się ciężko goiły - wyjaśniła Agnieszka Cegielska, dziennikarka. Do czego można jeszcze wykorzystać dynię?
  • Ryby w puszczce
    Jeśli w naszej diecie znajdzie się nadmiar pewnych składników, organizm może zacząć się buntować. Białko pełni bardzo ważną rolę, ale jego zbyt duża ilość może spowodować przykre dolegliwości. Pogarsza się nastrój, nerki zaczynają gorzej pracować, powstają kłopoty z przewodem pokarmowym, oddech jest nieprzyjemny.
  • Muesli
    Chłonie wodę, zapobiega miażdżycy, pochłania metale ciężkie oraz szkodliwe metabolity, dba o poziom glukozy we krwi, wpływa pozytywnie na rozwój prawidłowej mikroflory w jelitach, wspomaga proces odchudzania – to tylko nieliczne z wielu zalet, które posiada błonnik pokarmowy.
  • Kobieta je baton muesli
    Chłonie wodę, zapobiega miażdżycy, pochłania metale ciężkie oraz szkodliwe metabolity, dba o poziom glukozy we krwi, wpływa pozytywnie na rozwój prawidłowej mikroflory w jelitach, wspomaga proces odchudzania – to tylko nieliczne z wielu zalet, które ma błonnik pokarmowy.
  • Jogurt
    Stan naszej mikroflory bezpośrednio wpływa na prawidłową pracę jelit, a także na zachowanie ich szczelności. Nie tylko bakterie probiotyczne mogą sprzyjać naszej mikrobiocie. By cieszyć się zdrowiem, odpornością i dobrym samopoczuciem, warto zwrócić uwagę na to, jakie pokarmy spożywamy w codziennej diecie. Włączając określone produkty do swojego menu, dbamy o swoje jelita.
  • Orzechy i suszone owoce
    Warto sięgać po nie, kiedy mamy ochotę na coś słodkiego. Mają niski indeks glikemiczny. Dzięki dużej zawartości błonnika usprawniają przemianę materii.
  • Bób
    Nie ma dobrze zbilansowanej diety bez błonnika. Pod tą nazwą kryje się grupa substancji pochodzenia roślinnego. Nie są one rozkładane przez enzymy trawienne. Błonnik bywa inaczej nazywany włóknem pokarmowym. Ma bardzo duży wpływ na pracę układu pokarmowego, wspiera proces odchudzania, pomaga oczyścić organizm z toksyn oraz pozwala kontrolować poziom cukru we krwi. W jakich produktach można go znaleźć?
  • Bakłażan
    Niektórzy go kochają, a inni nienawidzą. Mowa o bakłażanie, o którego właściwościach zapewne niewiele z nas wie. Bakłażan nie tylko podkręca przemianę materii, ale też ma wyjątkowo mało kalorii - jedynie 21 w 100 gramach - dlatego doskonale nadaje się na przekąskę dla osób na diecie. Ponadto, to fioletowe warzywo ma więcej błonnika niż jabłka i jest uważane za… afrodyzjak! Zobaczcie dlaczego jeszcze warto często po nie sięgać.
  • Grillowany łosoś z warzywami
    Osoby, które mają odpowiedni poziom magnezu, rzadziej doświadczają udaru, cukrzycy i chorób serca.
  • Cholesterol
    Kiedy jest go za dużo, zaczyna być niebezpiecznie, bo pojawia się zagrożenie zawałem i udarem. Warto więc wiedzieć, co robić, by mieć jego prawidłowy poziom we krwi. O cholesterolu rozmawiamy z dietetyczką Agatą Ziemnicką-Łaską.