• cholesterol
    Od 125 do 150 tys. osób w Polsce choruje na hipercholesterolemię rodzinną. Zaledwie 3 tys. ma tę chorobę zdiagnozowaną i są leczone.
  • Lekarz ogląda skan mózgu
    Regularna kontrola ciśnienia tętniczego, poziomu cukru i cholesterolu to ważne elementy profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych - przekonują organizatorzy kampanii edukacyjnej Zapobiegam.pl. Akcja ruszył z okazji obchodzonego 10 maja Europejskiego Dnia Profilaktyki Udarowej.
  • Lekarz
    Najgorzej leczoną chorobą w Polsce jest hipercholesterolemia, choć cierpi na nią aż 61 proc. Polaków – mówili w czwartek specjaliści podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Profilaktyki w Warszawie.
  • Dieta, która obniża poziom cholesterolu
    Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do zawału serca i udaru mózgu, które są jednymi z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci. Warto temu zapobiegać, stosując odpowiednią dietę.
  • Serce
    Poziom „złego” cholesterolu (LDL) we krwi można bezpiecznie obniżać do bardzo niskich wartości, dzięki czemu u pacjentów dodatkowo maleje ryzyko powikłań miażdżycy, takich jak zawał serca czy udar mózgu – wskazują najnowsze badania.
  • Mężczyzna ma zawał serca
    Liczba zgonów z powodu chorób sercowo-naczyniowych w 2020 roku przekroczy 200 tysięcy. Najbardziej zagrożone są osoby z rodzinną hipercholesterolemią – ocenił profesor Michał Zakliczyński ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu.
  • Orzechy
    Większość z nas orzechy traktuje jako słoną przekąskę, zajadaną przed telewizorem. Tłumaczymy ich brak w diecie… kalorycznością. Często zapominamy, że orzechy są tak kaloryczne, gdyż są tłuste. I jest to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom złego cholesterolu. Zjadając około 30 gramów, czyli garść orzechów dziennie, na pewno nie przytyjemy, za to dostarczymy swojemu organizmowi wiele dobrego. Zobaczcie jakie właściwości mają orzechy.
  • Olej kokosowy
    Czyżby dobra prasa dla oleju kokosowego właśnie się skończyła? W ostatnich latach był wychwalany przez dietetyków i w wielu domach niemal całkowicie wyparł masło, smalec czy inne tłuszcze nasycone. Tymczasem okazuje się, że wcale nie jest tak zdrowy.
  • Jajka
    Nie sposób wyobrazić sobie wielkanocnego stołu bez ugotowanych na twardo jaj. Mimo iż nie cieszą się dobrą sławą z powodu zawartości cholesterolu, w świąteczne dni zapominamy zwykle o umiarze w ich spożyciu, a ewentualne wyrzuty sumienia zagłuszamy obietnicą poprawy nawyków żywieniowych wraz z nadejściem dni roboczych. Warto jednak zastanowić się, czy poczucie winy, wywołane zjedzeniem większej niż zazwyczaj ilości jaj, ma jakiekolwiek uzasadnienie. Czy jajka faktycznie są niezdrowe?
  • Jajka
    Jajka można jeść bez ograniczeń. Dietetyk Anna Jelonek zdradza, jakie są właściwości odżywcze jaj.