• Olej kokosowy
    Czyżby dobra prasa dla oleju kokosowego właśnie się skończyła? W ostatnich latach był wychwalany przez dietetyków i w wielu domach niemal całkowicie wyparł masło, smalec czy inne tłuszcze nasycone. Tymczasem okazuje się, że wcale nie jest tak zdrowy.
  • Jajka
    Nie sposób wyobrazić sobie wielkanocnego stołu bez ugotowanych na twardo jaj. Mimo iż nie cieszą się dobrą sławą z powodu zawartości cholesterolu, w świąteczne dni zapominamy zwykle o umiarze w ich spożyciu, a ewentualne wyrzuty sumienia zagłuszamy obietnicą poprawy nawyków żywieniowych wraz z nadejściem dni roboczych. Warto jednak zastanowić się, czy poczucie winy, wywołane zjedzeniem większej niż zazwyczaj ilości jaj, ma jakiekolwiek uzasadnienie. Czy jajka faktycznie są niezdrowe?
  • Jajka
    Jajka można jeść bez ograniczeń. Dietetyk Anna Jelonek zdradza, jakie są właściwości odżywcze jaj.
  • Jajka
    Przez ostatnie kilkadziesiąt lat jajka miały poważne problemy wizerunkowe. Zarzucano im, że w istotnym stopniu podnoszą poziom cholesterolu we krwi, przyczyniając się do rozwoju miażdżycy, a jakby tego było mało, mogą wywołać silną alergię u małych dzieci. Zbliża się Wielkanoc, pora więc rozwiać wątpliwości. Fakty i mity na temat jajek komentuje Małgorzata Chylewska, ekspert ds. żywienia w firmie cateringu dietetycznego LightBox.
  • Tłusty boczek
    Doby i zły cholesterol. Co wiesz na ten temat? Większość cholesterolu w naszych ciałach jest produkowana przez wątrobę zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu, tylko niewielka część jest dostarczana z pożywieniem. Potocznie „cholesterolem” nazywa się jego formę transportową w krwi czyli lipoproteiny zawierające w składzie cholesterol. Wyróżnia dwie formy tych lipoprotein: tzw. „zły cholesterol” niskiej gęstości – LDL i „dobry” wysokiej gęstości – HDL.
  • Stek
    Badania Światowej Organizacji Zdrowia wykazały, że nadmierne spożywanie mięsa wywołuje między innymi cukrzycę i nowotwory. Przeciętny Polak zjada rocznie około 70 kilogramów mięsa, a Amerykanin - około 125. Dlaczego jesteśmy od niego uzależnieni?
  • Ocet jabłkowy
    Do długiej listy zalet octu jabłkowego uczeni dodali kolejne. Okazuje się, że regularne spożywanie tego cudownego produktu korzystnie wpływa na układ krwionośny.
  • Wynik badania poziomu cholesterolu we krwi
    Hipercholesterolemia to problem, który może dotyczyć nawet 60 proc. dorosłych Polaków. Dolegliwość ta przez wiele lat przebiega bezobjawowo, dlatego wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia problemu. Tymczasem nieleczona hipercholesterolemia może spowodować wiele groźnych chorób.
  • Dieta, która obniża poziom cholesterolu
    Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do zawału serca i udaru mózgu, które są jednymi z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci. Warto temu zapobiegać, stosując odpowiednią dietę.
  • Orzechy brazylijskie
    Takie zalecenia lubimy – jedz codziennie garść, czyli około 20 g, orzechów dziennie, by zapobiec przewlekłym schorzeniom.