• Witamina D
    Organizm w 90 proc. pozyskuje witaminę D na drodze syntezy skórnej, która zachodzi pod wpływem promieni UVB. Niedobór tej witaminy może obniżać dyspozycję, powodować zmęczenie oraz zwiększać podatność na urazy. Jej odpowiednia ilość zapewnia osobom uprawiającym sport zwiększoną siłę, szybkość oraz moc mięśniową, a także silny i odporny na kontuzje układ kostny.
  • Mężczyzna ćwiczy
    Anaboliki stosowane na przyrost masy mięśniowej, siły i wytrzymałości, niosą poważne konsekwencje dla naszego organizmu. Nie tylko zaburzają pracę wielu narządów, m.in. wątroby lub serca, ale mają też poważne skutki dla wyglądu. Ginekomastia czy łysina to tylko niektóre z nich.
  • Kobieta ćwiczy
    Zmagamy się z wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Jednym z głównych problemów są współcześnie wady postawy i skrzywienia kręgosłupa. Warto wiedzieć, na jakie ćwiczenia powinniśmy stawiać, aby je korygować, a jakie mogą naszą wadę pogłębić.
  • Ćwiczenie z szarfami
    Co w 2017 roku zdobędzie serca miłośników sportu? Bartek Jędrzejak z "Dzień Dobry TVN" sprawdził, które z aktywności fizycznych będą najbardziej trendy.
  • Otyła kobieta ćwiczy
    - Działanie dobroczynne aktywności fizycznej jest nie do przecenienia - powiedział w "Dzień Dobry TVN" prof. Zbigniew Gaciong z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. We Francji wprowadzono zasadę polegającą na tym, że tamtejszy NFZ będzie zwracał koszt aktywności fizycznej tym, którym lekarz przepisał ćwiczenia zamiast leków.
  • Starszy mężczyzna biega
    Aktywność fizyczna zalecana jest także przewlekle chorym, a liczba chorób, które wykluczają ruch, jest zaskakująco niska - przekonuje fundacja "Zaskoczeni wiekiem", która rozpoczyna w Polsce projekt Fitness Medyczny.
  • Nastolatki grają w koszykówkę
    Niemal połowa Polaków (44 proc.) uprawia sport, najczęściej robią to jednak bez należytego przygotowania - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Grupy LUX MED.
  • Ćwiczenia
    Początek roku to czas, kiedy wyznaczamy nowe cele i podejmujemy się kolejnych wyzwań. Dla wielu osób jest to moment, w którym postanawiają zawalczyć o wymarzoną sylwetkę. Pierwszy krok to wybór odpowiedniego treningu. Jak wybrać najbardziej odpowiedni rodzaj ćwiczeń oraz osiągnąć najlepsze efekty?
  • Zimowy spacer
    Uprawianie sportu zimą może przynieść wiele korzyści – oprócz utrzymania kondycji ruch wpływa m.in. na podniesienie odporności. Odpowiednie przygotowanie to klucz do zdrowej i bezpiecznej aktywności.
  • Fitness
    Powodów, dla których decydujemy się na rozpoczęcie treningu, jest mnóstwo. Pragnienie samodoskonalenia, poprawy nastroju, sytuacja zdrowotna czy nawet noworoczne postanowienie to tylko niektóre z możliwości, ale najczęstsza wciąż pozostaje chęć schudnięcia. Nie wszyscy jednak wiedzą, jaką formę treningu wybrać dla siebie i w jaki sposób osiągnąć wyznaczone cele.