• Ziemniaki, które puszczają pędy
    Wydawałoby się, że wszystkie owoce i warzywa są zdrowe. Okazuje się, że nie do końca jest to prawdą. Które z nich są trujące? Jakie toksyny zawierają?
  • Produkty zawierające żelazo
    Żelazo jest jednym ze składników mineralnych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Nasze organy nie potrafią go produkować, dlatego niezwykle ważne jest to, by dostarczać go sobie w pożywieniu w odpowiedniej ilości. Jest składnikiem hemoglobiny (we krwi) i mioglobiny (w mięśniach) i bierze udział w transportowaniu i magazynowaniu tlenu. Jakie produkty zawierają najwięcej żelaza?
  • Owsianka
    Jedni nie wyobrażają sobie bez niej śniadania, inni traktują ją jako znienawidzone danie z dzieciństwa...
  • Jabłko
    Rolnicy często opryskują swoje uprawy dużą ilością różnych pestycydów w celu ochrony roślin przed szkodliwymi mikroorganizmami. W wyniku tego na nasze stoły trafiają owoce i warzywa pokryte dużą ilością niezdrowej chemii.
  • Kobieta je rzodkiewkę
    Kiedy mamy wiosnę w pełni to najlepszy moment, aby wybierać świeże produkty i urozmaicić menu o sporą dawkę witamin! Nie od dziś wiadomo, że sposób odżywiania się wpływa nie tylko na kondycję naszego organizmu, ale również na nastrój.
  • Drożdże zawierają chrom
    Chrom jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ma wpływ na metabolizowanie glukozy i utrzymanie go na prawidłowym poziomie. Dzięki temu pomaga hamować apetyt na słodycze. Wspomaga także przemianę tłuszczów i węglowodanów. Gdzie go znaleźć i czy istnieją przeciwwskazania do jego dodatkowej suplementacji?
  • Chrzan
    Po chrzan sięgamy głównie w czasie świąt wielkanocnych lub przy robieniu przetworów. Tymczasem powinniśmy jeść go częściej. Jakie są zalety prozdrowotne chrzanu? Jakie witaminy zawiera?
  • Model układu pokarmowego
    Polska odnotowuje najwyższą dynamikę wzrostu liczby zachorowań na raka jelita grubego w całej Europie – alarmują autorzy raportu "Sytuacja pacjenta z nowotworem jelita grubego w Polsce. Propozycje zmian".
  • Orzechy i suszone owoce
    Warto sięgać po nie, kiedy mamy ochotę na coś słodkiego. Mają niski indeks glikemiczny. Dzięki dużej zawartości błonnika usprawniają przemianę materii.
  • Jajka
    Nie sposób wyobrazić sobie wielkanocnego stołu bez ugotowanych na twardo jaj. Mimo iż nie cieszą się dobrą sławą z powodu zawartości cholesterolu, w świąteczne dni zapominamy zwykle o umiarze w ich spożyciu, a ewentualne wyrzuty sumienia zagłuszamy obietnicą poprawy nawyków żywieniowych wraz z nadejściem dni roboczych. Warto jednak zastanowić się, czy poczucie winy, wywołane zjedzeniem większej niż zazwyczaj ilości jaj, ma jakiekolwiek uzasadnienie. Czy jajka faktycznie są niezdrowe?