• zakupy
    W upalne dni lepiej nie robić zakupów na cały tydzień. A mięsa i ryby, szczególnie mrożone, najlepiej przyrządzić do spożycia tego samego dnia – radzi dietetyk Paulina Gąsiewska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.
  • Odchudzanie
    Kolejne diety zawodzą? Nie wiesz już, czy stosować paleo, być gluten free, a może wyeliminować produkty o wysokim indeksie glikemicznym? Tak naprawdę w odchudzaniu nie chodzi o testowanie kolejnych modnych jadłospisów, ale o wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych, które pomogą pozbyć się nadmiaru kilogramów bez ryzyka efektu jo-jo, nabawienia się niedoborów witamin czy ważnych składników odżywczych. Dlatego razem z lekarzem podpowiadamy, jak wkroczyć na dobrą drogę radzenia sobie z nadwagą.
  • Grillowanie owoce
    Okres wakacji niemal każdemu kojarzy się z wypoczynkiem, spotkaniami z przyjaciółmi i dobrym jedzeniem. Od wielu lat królem polskiego lata jest … grill. Jednak osoby, które w ciągu roku stosowały diety i wyrzekały się nadmiaru kalorii teraz mają spory dylemat. Czy na urlopie można pozwolić sobie na tradycyjne barbecue party? Czy mała kiełbaska z musztardą jest całkowicie zakazana?
  • wiśnie
    Kto powinien pić sok z wiśni? Komu wiśnie najbardziej służą?
  • Orzechy
    Jeszcze nikt nie wymyślił eliksiru młodości, ale są produkty, które spowalniają procesy starzenia się. Co powinniśmy jeść, jeżeli chcemy pozostać młodzi i piękni?
  • Pieczone mięso
    Jakie wybierać mięso, by nasza dieta była zbilansowana?
  • Kobieta ściska brzuch
    Otyłość jest już klasyfikowana jako epidemia XXI wieku. Jakie są przyczyny leżące u podstaw tycia? Głównych powodów otyłości nie należy szukać tylko w kaloriach, a w braku równowagi hormonalnej. Co należy robić, skoro to nie tylko kalorie decydują o tyciu, a ich liczenie nie ma większego sensu?
  • Odchudzanie
    Nadchodzi lato, a ty nie zdążyłaś zrzucić zimowych, nadprogramowych kilogramów? Nie szkodzi. Wakacje to doskonały czas, aby zdrowo i bezpiecznie się ich pozbyć. Wówczas mamy znacznie więcej wolnego czasu, który można z powodzeniem przeznaczyć na aktywność fizyczną, a także na przygotowywanie smacznych i lekkostrawnych potraw, w których mogą dominować niskokaloryczne warzywa i owoce.
  • Kobieta gryzie jabłko
    Co zrobić, aby nie odczuwać głodu? Dietetyk tłumaczy.
  • Karmienie niemowlaka
    Z badań przeprowadzonych przez Instytut Matki i Dziecka wynika, że żywienie niemowląt i małych dzieci w Polsce odbiega od zaleceń dietetyków i lekarzy. Pomocą dla rodziców i opiekunów może być „Kalendarz żywienia dziecka w 1000 pierwszych dni".