• Budzik w ręku
    Odkrywaniem sekretu zadowolenia z życia zajmują się także naukowcy. Jak wynika z ich ostatnich ustaleń, szczęście należy wiązać z odpowiednim nocnym odpoczynkiem. Odpowiednim, czyli jakim?
  • Tata z dzieckiem
    Naukowcy z Harbin Medical University w Chinach sprawdzili, jak nocny odpoczynek wpływa na męską płodność. Wskazują najlepsze godziny na sen mężczyznom, którym zależy na tym, by mieć dziecko.
  • Nadwaga
    Jeśli twoja dieta zawodzi i nie jesteś w stanie zapanować nad wagą ciała, przyjrzyj się swojemu rytmowi dnia. Może okazać się, że słabym punktem jest pora dnia, w której kładziesz się spać. Komu bardziej grozi nadwaga? Sowom czy skowronkom?
  • Pobudka
    Masz problemy z porannym wstawaniem, choć spałeś naprawdę wiele godzin? Jak wynika z najnowszych badań, może grozić ci demencja i choroba Alzheimera.
  • Pobudka
    Odpowiednia dawka snu gwarantuje nie tylko lepsze samopoczucie, ale i zapobiega otyłości. Zmniejsza również zagrożenie cukrzycą typu 2.
  • Mężczyzna śpi
    Wystarczy siedem godzin snu, by porządnie zregenerować organizm. Taka porcja nocnego odpoczynku gwarantuje, że mózg i ciało będą w dobrej formie. Natomiast dłuższy i krótszy sen może mieć negatywne konsekwencje zdrowotne.
  • Mężczyzna w łóżku
    Hiszpanie śpią o godzinę krócej niż inni Europejczycy, dlatego są mniej wydajni i bardziej znerwicowani - uważają tamtejsze władze.
  • Zadbaj o odpowiedni sen, jeśli chcesz zajść w ciążę
    Według naukowców kobiety mogą w prosty (i przyjemny) sposób zwiększyć swoje szanse na zajście w ciążę. Wystarczy, że dopracują codzienny rytm dnia i skupią się na odpowiednim nocnym odpoczynku.
  • Sen zamiast tabletki przeciwbólowej
    Osoby, które lubią wylegiwać się w łóżku i spać kilka godzin ekstra, rzadziej odczuwają ból. Naukowcy policzyli, ile należy spać, by nie sięgać po środki przeciwbólowe.