• Ogórki
    W insulinooporności dochodzi do zmniejszenia wrażliwości tkanek organizmu na insulinę mimo jej prawidłowego lub podwyższonego poziomu we krwi. Jednym z elementów leczenia insulinooporności jest stosowanie odpowiedniej diety. Co zatem mogą jeść, a czego nie powinny osoby z tym zaburzeniem?
  • Jabłko i płatki owsiane
    Kto powinien przywiązywać do indeksu glikemicznego szczególną wagę?
  • Sałatka makaronowa
    Wokół potraw z makaronem krąży wiele faktów i mitów. Jednak najnowsze badania potwierdzają, że nie sam makaron tuczy, a nieodpowiednio dobrane do niego dodatki oraz sosy.
  • Soki w butelkach
    Najpopularniejsze metody detoksykacyjne: dieta owocowa-warzywna, aktywność fizyczna, kuracje ziołowe. Dieta owocowo-warzywna polega na spożywaniu odpowiednio przygotowanych i dobranych warzyw i owoców o niskim indeksie glikemicznym. Ruch pobudza organizm do samooczyszczania. W walce z toksynami sprawdzają się ćwiczenia o średniej intensywności. Kuracja ziołowa działa moczopędnie i detoksykacyjnie.
  • Cukier
    W Polsce liczba chorych na cukrzycę przekracza 3 miliony i nadal będzie wzrastać. To choroba, która wywraca życie do góry nogami, wymusza m.in. radykalną zmianę diety. Surowo zakazany cukier można jednak zastąpić zdrowymi zamiennikami. Podpowiadamy jakimi.
  • Makaron i dynia
    Przez lata wokół żywności, którą spożywamy powstaje wiele mitów. Wokół potraw z makaronem pojawiło się wiele sprzecznych informacji. Jednak najnowsze badania potwierdzają, że nie sam makaron tuczy, a nieodpowiednio dobrane do niego dodatki oraz sosy. Dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu zapewnia długie poczucie sytości i nie podnosi poziomu glukozy we krwi. Dlaczego jeszcze warto do swojej diety włączyć makaron?
  • Apetyt na słodycze
    Termin indeks glikemiczny (IG) pojawił się w literaturze fachowej ponad 30 lat temu. Zauważono wówczas, że różne produkty o takiej samej zawartości węglowodanów wpływają w różny sposób na wzrost stężenia cukru we krwi. Parametr ten określa szybkość wzrostu stężenia glukozy we krwi po zjedzeniu danego produktu w porównaniu do wzrostu, jaki następuje po spożyciu tej samej ilości węglowodanów, ale w postaci czystej glukozy. Czy warto zaprzyjaźnić się z tabelami indeksu glikemicznego pisze Małgorzata Chylewska, dietetyk LightBox.
  • Badanie glukometrem
    Na świecie żyje 370 milionów diabetyków. Jedna trzecia z nich nie jest świadoma swojej choroby. 27 czerwca przypada Światowy Dzień Walki z Cukrzycą. Jego głównym celem jest pogłębianie wiedzy społeczeństwa na temat przyczyn, objawów, sposobu leczenia i powikłań związanych z tym schorzeniem. Z okazji dnia, odbędą się liczne spotkania, wykłady, będzie można również wziąć udział w bezpłatnych badaniach i konsultacjach.
  • Liczenie kalorii
    Próbując zrzucić zbędne kilogramy, mamy obsesję liczenia. Sprawdzamy kaloryczność produktów, szukamy produktów 0% tłuszczu czy 0 kalorii. To błędne koło! Na jakie liczby i wartości warto zwracać uwagę, a o których zapomnieć? Odpowiedzi udziela mgr farmacji Ewa Kłosowska z Apteki Medicover we Wrocławiu.
  • Owsianka z owocami
    Indeks glikemiczny pomaga w doborze zdrowych pokarmów, jednak nie może być jedynym wyznacznikiem zdrowej diety. Za bardziej użyteczny parametr uważa się obecnie ładunek glikemiczny, który pozwala dokładniej określić wpływ żywności na poposiłkowe stężenie cukru we krwi. Należy pamiętać, że zarówno indeks, jak i ładunek glikemiczny powinny być brane pod uwagę jedynie w przypadku produktów węglowodanowych.