• Białko w diecie
    Źródłem cennego białka są nie tylko ryby czy mięso, ale również awokado i suszone morele. Zobacz, które produkty obfitują w proteiny. O niektórych pewnie nawet nie pomyślałeś.
  • Jajka
    Jajka to niedoceniony składnik naszej diety. Niesłusznie uważa się, że to one są źródłem złego cholesterolu. Powinny być obowiązkowym składnikiem diety każdego miłośnika sportu, ponieważ białko oraz witaminy budują mięśnie i dodają siły. Oto 6 powodów, dla których nie może zabraknąć ich w waszej diecie.
  • Fakty i mity na temat jajek
    Przez ostatnie kilkadziesiąt lat jajka miały poważne problemy wizerunkowe. Zarzucano im, że w istotnym stopniu podnoszą nam poziom cholesterolu we krwi, przyczyniając się do rozwoju miażdżycy, a jakby tego było mało, mogą wywołać silną alergię u małych dzieci. Czas odróżnić fakty od mitów.
  • Jajka
    Choć większość Polaków nie wyobraża sobie wielkanocnego stołu bez jajek, na co dzień jemy ich niewiele. Rocznie zjadamy ich ok. 150 w różnej postaci i choć konsumpcja rośnie, to i tak jest znacznie mniejsza niż na Zachodzie. Podczas zakupów kierujemy się ceną, jaja ekologiczne odpowiadają za 0,2 proc. sprzedaży. Polska jest od lat w czołówce eksporterów jajek, branża boryka się jednak z problemami, przede wszystkim z pozyskiwaniem źródeł białka do produkcji karmy.
  • jaja jajka żółtko jajo jajko
     Potrawy na bazie jajek są jednym z najlepiej zbilansowanych produktów odzwierzęcych. Zawierają aminokwasy egzogenne oraz lecytynę, która zapobiega odkładaniu się cholesterolu w organizmie. Należy jednak pamiętać, zwłaszcza podczas świąt, by nie przekroczyć rekomendowanej przez Światową Organizację Zdrowia dawki 10 sztuk tygodniowo.