• Olej rzepakowy
    Oliwa z oliwek, wysokiej jakości olej rzepakowy, słonecznikowy czy lniany, a także produkty wytworzone na ich bazie – wszystkie one stanowią doskonałe źródło korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych, których codzienne spożycie rekomendują najważniejsze instytucje określające aktualnie obowiązujące zalecenia żywieniowe na świecie.
  • Siemię lniane
    Siemię lniane to małe, niepozornie wyglądające ziarenka, które zawierają więcej kwasów omega niż ryby i tran. Pozytywnie wpływają na wygląd włosów i paznokci, wspomagają prawidłowe funkcjonowanie dróg rodnych i utrzymują wzrok w dobrej kondycji. Jakie jeszcze ma zalety?
  • Wędzona ryba
    Dlaczego ryby powinny znaleźć się w naszej diecie? Zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, które są niezbędne do pracy mózgu i serca, a także wiele witamin i minerałów. Osoby, które jedzą dużo ryb i owoców morza, rzadziej zapadają na choroby krążenia, miażdżycę, alergie oraz nowotwory. W ciągu tygodnia w naszym menu ryby powinny pojawić się 2-3 razy.
  • Łosoś
    Pierwszym krokiem do zminimalizowania ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2 jest zwykle zredukowanie masy ciała. Osoby otyłe są bowiem bardziej narażone na chorobę. Uczeni doradzają również pacjentom, którzy mają stan przedcukrzycowy odpowiednią modyfikację diety.
  • Zdrowe tłuszcze
    Dietetycy zalecają spożywanie ryb i owoców morza przynajmniej 2 razy w tygodniu. Ale co jest ich fenomenem? Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (NNKT), a w szczególności Omega-3. Dieta korzystnie wpływa nie tylko na mózg, wzrok i serce, ale również poprawia płodność, działa odmładzająco oraz przeciwdepresyjnie. Zobacz, jak ryby i owoce morza wpływają na nasze zdrowie.
  • Masło na talerzyku
    Tłuszcze to podstawowy, a zarazem niezbędny składnik prawidłowo zbilansowanej diety, stanowiący w żywieniu człowieka ważny element codziennej racji pokarmowej. Co do tego nikt chyba już dziś nie ma wątpliwości. Znacznie więcej kontrowersji niż ilość tłuszczów w diecie wywołuje kwestia, których tłuszczów powinno być w niej więcej – pochodzenia zwierzęcego czy pochodzenia roślinnego. W praktyce oznacza to spór między zwolennikami masła i margaryny.
  • Siostra i brat
    Uchronienie dzieci przed zarazkami i bakteriami to prawdziwe wyzwanie zwłaszcza wtedy, gdy chodzą już do przedszkola lub szkoły i mają stały kontakt z chorującymi rówieśnikami. Zarażanie przez nie młodszego rodzeństwa i innych domowników jest więc częstym zjawiskiem. Izolowanie chorego dziecka od zdrowego nie zdaje zwykle egzaminu, a dodatkowe trudności pojawiają się, gdy maluchy dzielą jeden pokój. Szczególną ostrożność powinniśmy zachować, jeśli to niemowlę może zarazić się od starszaka.
  • Jesienny spacer
    Wzmocnienie odporności malucha wcale nie wymaga nadzwyczajnych i trudno dostępnych środków. Aby osiągnąć pożądane rezultaty wystarczy zbilansowana dieta uzupełniana składnikami odżywczymi, mającymi korzystny wpływ na układ immunologiczny.
  • Margaryna
    Coraz częściej zwracamy uwagę na zdrowe żywienie – poszukujemy naturalnych produktów, zastanawiamy się też skąd pochodzi jedzenie, które stawiamy na stole. Ale jak upewnić się, że faktycznie żywimy się zdrowo? Ostatnio w mediach pojawiają się doniesienia dotyczące szkodliwych tłuszczów trans. Jakich produktów powinniśmy w związku z tym unikać i na co zwracać szczególna uwagę?
  • Łosoś
    Odpowiednia dieta może działać antydepresyjnie. Niektóre składniki odżywcze i substancje zawarte w produktach spożywczych mogą bowiem modyfikować aktywność neuroprzekaźników związanych z depresją.