• Serce
    Poziom „złego” cholesterolu (LDL) we krwi można bezpiecznie obniżać do bardzo niskich wartości, dzięki czemu u pacjentów dodatkowo maleje ryzyko powikłań miażdżycy, takich jak zawał serca czy udar mózgu – wskazują najnowsze badania.
  • Masło
    Blisko 80 proc. Polaków chce ograniczenia tłuszczów trans (TFA) w żywności, tyle samo osób chciałoby wiedzieć ile izomerów trans zawierają poszczególne artykuły spożywcze*. Odpowiednie regulacje prawne oraz edukacja nt. TFA pozwoliłyby zmniejszyć ich ilość w diecie Polaków i wybierać zdrowszą żywność.
  • Tłusty boczek
    Doby i zły cholesterol. Co wiesz na ten temat? Większość cholesterolu w naszych ciałach jest produkowana przez wątrobę zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu, tylko niewielka część jest dostarczana z pożywieniem. Potocznie „cholesterolem” nazywa się jego formę transportową w krwi czyli lipoproteiny zawierające w składzie cholesterol. Wyróżnia dwie formy tych lipoprotein: tzw. „zły cholesterol” niskiej gęstości – LDL i „dobry” wysokiej gęstości – HDL.
  • Wynik badania poziomu cholesterolu we krwi
    Hipercholesterolemia to problem, który może dotyczyć nawet 60 proc. dorosłych Polaków. Dolegliwość ta przez wiele lat przebiega bezobjawowo, dlatego wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia problemu. Tymczasem nieleczona hipercholesterolemia może spowodować wiele groźnych chorób.
  • Wynik badania poziomu cholesterolu we krwi
    Statyny przedłużają życie i powinny być stosowane w maksymalnych dawkach, bo im mocniej obniżymy poziom cholesterol we krwi, tym lepiej – ocenia prof. Marlena Broncel z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
  • Cholesterol
    Kiedy jest go za dużo, zaczyna być niebezpiecznie, bo pojawia się zagrożenie zawałem i udarem. Warto więc wiedzieć, co robić, by mieć jego prawidłowy poziom we krwi. O cholesterolu rozmawiamy z dietetyczką Agatą Ziemnicką-Łaską.
  • Cholesterol
    Coraz więcej osób uskarża się na zbyt wysoki poziom cholesterolu. Problemy te najczęściej są spowodowane niezdrowym odżywianiem. Częste spożywanie wysoko przetworzonych produktów z pewnością nie służy naszemu zdrowiu. Dlatego też, aby zachować właściwy poziom cholesterolu we krwi, warto zmienić przyzwyczajenia żywieniowe i wyeliminować z nich żywność o dużej zawartości cholesterolu pokarmowego.
  • Krew w probówce
    Połowa dorosłych Polaków ma za wysoki poziom cholesterolu we krwi. To oznacza, że są narażeni na choroby układu krążenia, a niestety nie zawsze zdają sobie z tego sprawę. Ma na to wpływ wiele czynników – dieta, ogólny stan zdrowia, siedzący tryb życia czy brak aktywności fizycznej. Lekarze podkreślają, że już osoby po trzydziestce raz w roku powinny robić badania w tym kierunku i w razie potrzeby zmieniać swoje nawyki żywieniowe.
  • Jajka
    Cholesterol – to słowo bardzo źle nam się kojarzy. Co jakiś czas możemy usłyszeć lub zobaczyć reklamę produktów spożywczych czy leków, które pomagają obniżyć zbyt wysoki poziom cholesterolu. Czy jednak cholesterol rzeczywiście jest taki straszny, jak go niektórzy przedstawiają? Okazuje się, że nie.
  • Orzechy laskowe
    Naukowcy przekonują, że niektórzy pacjenci mogą zrezygnować z przyjmowania leków obniżających poziom cholesterolu we krwi, tzw. statyn. Pod warunkiem, że przejdą na odpowiednią dietę.