• Ciasto z owocami
    Przekładany kremem śmietanowy tort na bazie masła oraz tłustego mleka i na dodatek suto nasączony alkoholem to rarytas, którego z całą pewnością powinni unikać wszyscy dbający o linię. To jednak wie każdy. A co z coraz powszechniej reklamowanymi tzw. dietetycznymi słodyczami? Czy dzięki nim podczas odchudzania możemy pozwolić sobie na odrobinę luzu czy też mamy do czynienia z kolejnym „chwytem marketingowym”?
  • Jogurt z borówkami
    Dostępne na rynku preparaty przeznaczone dla osób chcących zmniejszyć masę ciała w większości przypadków nie działają - mówi dr Tomasz Podgórski z Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
  • Twarożek ze szczypiorem
    W obecnych czasach na rynku pojawiło się bardzo wiele produktów oznaczonych kuszącym dopiskiem „light” – przetworów mlecznych, majonezów, napojów. Chętnie je wybieramy w nadziei, że są lepsze dla naszego zdrowia i figury niż ich tradycyjne odpowiedniki. Ale czy hasło to rzeczywiście coś znaczy? Czy jest jedynie hasłem marketingowym? Czym tak naprawdę jest żywność „light”?
  • Nabiał
    Odchudzanie wymaga wyrzeczeń. Często trzeba zrezygnować z licznych produktów z naszego codziennego menu. Wiele osób sięga wówczas po produkty light myśląc, że skoro maja obniżoną wartość kaloryczną, nie zaszkodzą. Niestety nie zawsze jest tak jest. Na co powinniśmy zwracać uwagę?
  • Bigos
    Zwolennicy zdrowego odżywiania uwielbiają nowości, potrawy nietypowe, często orientalne, których niewiele osób próbowało. Czasami poszukiwanie produktów, z których można przyrządzić oryginalną potrawę i poczęstować nią znajomych, staje się nałogiem i nie pozwala zatrzymać się przy wiosennym straganie pełnym kolorowych, rodzimych warzyw i owoców.
  • Kolorowe napoje owocowe
    "Rezygnacja z pełnowartościowych produktów na rzecz tych light nie jest dobrym rozwiązaniem, bo organizm wcześniej czy później upomni się o brakujące składniki tak, żeby uzupełnić straty energetyczne" – podkreśla Monika Białasik. Dietetyk przypomina też, że często produkty te zawierają szkodliwe dla zdrowia zastępniki cukru i tłuszczu.
  • Portugalczycy spożywają coraz mniej cukru
    Cukier ma dziś coraz mniej sympatyków w Portugalii. Zarówno ten z buraków, jak i z trzciny cukrowej, przegrywa rywalizację z modą na zdrowe odżywianie i dbałością o zęby. A jeszcze niedawno posiadanie w domu cukru było przejawem zamożności...
  • Sałatkę warto skropić oliwą
    Zajadasz się sałatkami z dodatkiem niskotłuszczowych sosów i cieszysz się utratą kilogramów? Ostudzimy twój entuzjazm. Eksperci wykazują, że dania light nie służą zdrowiu.
  • W te święta przygotuj potrawy w wersji light
    W myśl zasady "lepiej zapobiegać niż leczyć", przygotuj takie dania, które nie będą zanadto obciążały żołądka. Potrawy w wersji light są również mniej tuczące, dzięki czemu po świętach nie będziesz zmagał się z nadliczbowymi kilogramami. Co najważniejsze, przygotowanie takich dań jest bajecznie proste i nie wymaga specjalnego zaangażowania. Kluczem do sukcesu jest staranne dobieranie składników - jak najmniej kalorycznych, tłustych, słodkich i nafaszerowanych chemią. Podpowiemy ci, jak odchudzić niektóre dania.