• Zestresowany mężczyzna
    Czujesz kołatanie serca, nogi się pod tobą uginają. Twarz płonie, ręce drżą, zaczynasz się pocić. Do tego mówisz nieskładnie i masz problemy z koncentracją. Co się dzieje? Tak działa stres.
  • Mózg
    Chroniczny stres negatywnie wpływa na działanie naszych organów, m.in. zmienia strukturę mózgu. Czy szkody nim wywołane są odwracalne?
  • Medytacja
    Święta to okres zadumy i wyciszenia - jak sugeruje amerykańska neurolog Sara Lazar, regularne wyłączanie umysłu daje dobre efekty. Medytacja zmienia bowiem mózg i pomaga przezwyciężyć na przykład stres, może nawet przedłużać dobre działanie mózgu u osób starszych.
  • Śmiech poprawia pamięć?
    To chyba najprzyjemniejsze zalecenie lekarskie, jakie mógłbyś usłyszeć. Otóż, jak przekonują naukowcy, wystarczy oglądać komedie, by poprawić wydajność mózgu.
  • Dieta łagodzi stres
    Aż jedna na trzy osoby uważa pracę za najbardziej stresujący element życia. Sposobem na uspokojenie nerwów i złagodzenia stresów jest zdrowa dieta - podkreślają specjaliści.
  • Stres w pracy - wzrasta ryzyko alzheimera
    Twoja praca przyprawia cię o ból głowy i zgrzytanie zębów? Może to najlepszy moment na zmiany. Naukowcy dowodzą, że stres w pracy znacząco podnosi ryzyko zapadnięcia na chorobę Alzheimera.
  • Udar częściej dotyka mężczyzn z rozwiedzionych rodzin
    Udar mózgu i inne choroby naczyniowe mózgu są przyczyną 10 procent wszystkich przedwczesnych zgonów na świecie. Uczeni znaleźli właśnie kolejną przyczynę udaru u mężczyzn. Ma związek z ich rodzicami.
  • Stres w dzieciństwie pogarsza pamięć
    Naukowcy wzięli pod lupę mózg kilkulatków. Sprawdzali, co mogło wpłynąć na jego budowę oraz jakie to miało znaczenie w codziennym życiu. Znaleźli ciekawą zależność pomiędzy wydarzeniami z dzieciństwa a kondycją pamięci dziecka.
  • Co można robić dzień przed maturą? Tylko się nie ucz...
    Książki na bok! Ostatni dzień przed maturą to najgorszy czas na gorączkowe powtarzanie czegokolwiek. Każde inne zajęcie jest lepsze - im dalej od biurka, tym lepiej. Oto kilka propozycji tego, co można ze sobą zrobić ostatniego dnia przed egzaminem dojrzałości.
  • Na problemy najlepszy porządny sen
    Gdy zżera cię stres, nie łykaj środków uspokajających. Jest lepszy sposób na przezwyciężenie nieprzyjemnych doświadczeń. Połóż się spać. Obudzisz się bez złych wspomnień i negatywnych emocji - przekonują naukowcy.