• Dzbanki z wodą z owocami
    Dobra alternatywa dla zwykłej wody w upalne dni. Sporządzona samodzielnie może być dodatkowo bardzo zdrowa. Dietetyk Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska radzi, jak wykorzystać letnie owoce do sporządzenia wody smakowej.
  • Woda z cytryną
    Picie wody jest ważne i należy o tym pamiętać nie tylko w upalne dni. - Bez wody organizm sobie nie radzi i daje czasami sygnały, że tej wody jest za mało. Stąd na przykład częste bóle głowy. Często nieświadomi tego, że jest to kwestia odwodnienia organizmu, pędzimy po leki i medykamenty, bo lubimy pójść na łatwiznę, a tu wystarczy prawidłowe nawadnianie - powiedziała dietetyk Ewa Sypnik-Pogorzelska.
  • Ewa Chodakowska
    Woda jest każdemu potrzebna do życia, a jej regularne picie ma wiele pozytywnych skutków dla zdrowia.
  • Napoje izotoniczne
    Napoje izotoniczne mają na celu wyrównanie poziomu wody i elektrolitów wydalanych z organizmu w procesie wydzielania potu, a także uzupełnienie witamin i soli mineralnych.
  • Woda z pomarańczą, limonką, cytryną, ogórkiem
    Pragnienie jest oznaką, że mamy w organizmie za mało wody. Dlatego to ona właśnie jest idealna, aby je ugasić. Trudno o lepszy napój. Woda w znacznym stopniu uzupełnia niedobory rozpuszczonych w niej pierwiastków mineralnych m.in. wapnia, magnezu, potasu i sodu.
  • Złość
    Wiele dzieci jest niewłaściwie nawodnionych - piją za mało i często niewłaściwe. Zdaniem ekspertów woda powinna stanowić 60%-80% płynów spożywanych przez dzieci. Tymczasem tylko około połowa objętych badaniem dzieci piła w ciągu ostatnich 24 godzin wodę, za to blisko 80% z nich sięgnęło w tym samy czasie po coś słodkiego do picia.
  • Dziewczynka pije sok
    Woda niegazowana powinna stanowić 60-80 proc. wypijanych napojów. A dzieci w Polsce piją jej znacznie mniej. Zbyt często sięgają za to po napoje słodkie - mówiła w czwartek prof. Halina Weker z Instytutu Matki i Dziecka podczas debaty „Woda i napoje a zdrowie dzieci".
  • Niemowlę latem
    Wysokie temperatury na zewnątrz dają się wszystkim we znaki. O ile jednak dorosły człowiek jest w stanie rozpoznać i ugasić swoje pragnienie, o tyle w przypadku najmłodszych warto zapoznać się ze wskazówkami eksperta, który informuje, na co należy zwracać uwagę.
  • Kiedy słońce praży, woda może nie wystarczyć
    Gdy temperatura rośnie, warto pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Oto pięć zdrowych warzywno-owocowych przekąsek, które pomogą utrzymać odpowiedni poziom płynów, a przy okazji dostarczą ważnych składników odżywczych.
  • Upał
    Upały we Francji. Tamtejsi lekarze apelują o środki zaradcze przeciwko skutkom takiej aury, utrzymującej się od kilku dni. Tymczasem władze gubią się, informując o podejmowanych decyzjach.