• Kobieta je rzodkiewkę
    Kiedy mamy wiosnę w pełni to najlepszy moment, aby wybierać świeże produkty i urozmaicić menu o sporą dawkę witamin! Nie od dziś wiadomo, że sposób odżywiania się wpływa nie tylko na kondycję naszego organizmu, ale również na nastrój.
  • Nowalijki
    Wraz z nadejściem wiosny, pojawiają się młode, świeże warzywa. Po okresie jesienno-zimowym wszyscy jesteśmy spragnieni kolorowych, pełnych witamin nowych produktów w naszej diecie. Przełom pór roku jest dobrym czasem na to, żeby wzbogacić dietę w niezbędne składniki odżywcze i urozmaicić nasze menu. Z wielkim entuzjazmem wypatrujemy więc w sklepach i na straganach nowalijek. Czy rzeczywiście przynoszą tak wiele korzyści dla zdrowia?
  • Rzodkiewki
    Z nadejściem wiosny rozpoczyna się sezon na warzywne nowalijki. Przyjemnie jest popatrzeć na coraz weselsze półki w marketach i stragany na bazarach z młodziutką marchewką, ogórkami bez folii, sałatą, jędrnymi rzodkiewkami i zielonym szczypiorkiem. Wczesnowiosenne warzywa – świeże, smaczne, aromatyczne i kolorowe – zachęcają do zakupu, ale…
  • Czy wiosną powinniśmy jeść inne posiłki niż zimą?
    Przeciętny Polak podczas zimy przybiera na wadze około 2 kg. Nic więc dziwnego, że na wiosnę chcemy wrócić do formy i wyglądać atrakcyjnie. Co w związku z tym zmienić w codziennym menu, jakich produktów unikać i dlaczego w pierwszym okresie wiosny lepiej wybierać koperek zamiast rzodkiewki? Odpowiada Agnieszka Piskała, specjalistka ds. żywienia w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Żyj smacznie i zdrowo”.
  • Nowalijki
    Wraz z nadejściem wiosny zmieniamy nieco swój styl życia – jesteśmy bardziej aktywni fizycznie, mamy więcej energii do podejmowania nowych wyzwań. Ponadto wprowadzamy pewne modyfikacje do swojego codziennego jadłospisu. Czy jednak mamy przekonanie, że wprowadzone zmiany żywieniowe rzeczywiście nam służą?
  • Nowalijki
    Więcej słońca, dłuższy dzień, a i sezon plażowy coraz bliżej. Wszystko to sprawia, że na wiosnę wielu z nas postanawia wprowadzić w swoim stylu życia i codziennym menu pewne zmiany. Co jeść, by skutecznie wybudzić organizm z zimowego snu, dodać sobie energii i nie dać się wiosennemu przesileniu?
  • Nowalijki
    Eksperci przestrzegają przed wczesnymi nowalijkami. Pierwsze wiosenne warzywa, jak na przykład szczypiorek czy pietruszka, już pojawiają się na placach targowych.
  • Sałata z pomidorów i ogórków
    Na straganach sprzedawcy oferują już pierwsze wiosenne warzywa. Eksperci ostrzegają jednak, że część tych ofert to zwykłe oszustwo, a nawożone konserwantami szklarniowe produkty mogą nam tylko zaszkodzić.
  • Truskawki
    Możemy już kupić polskie truskawki - na razie jeszcze z wysokich tuneli - wynika z danych Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego w Broniszach. Na gruntowe trzeba będzie jeszcze poczekać około 10 dni. Od kilku dni jest już polska młoda kapusta, kalafiory, koperek, młoda włoszczyzna.
  • Nowalijki
    Przeciętny Polak podczas zimy przybiera na wadze około 2 kg. W zrzuceniu tych sezonowych kilogramów mogą być pomocne wiosenne nowalijki. Nie tylko uzupełnią składniki odżywcze, których brakowało nam zimą, ale i zapewnią wyjątkowe doznania smakowe. Choć nowalijki powinny stanowić dodatek do potraw, a nie jego podstawę, warto przyjrzeć się im bliżej. O tym, na co warto zwrócić uwagę, decydując się na ich zakup, opowiada Agnieszka Piskała, specjalistka ds. żywienia w programie edukacyjnym „Żyj smacznie i zdrowo”.