• Ogórki
    W insulinooporności dochodzi do zmniejszenia wrażliwości tkanek organizmu na insulinę mimo jej prawidłowego lub podwyższonego poziomu we krwi. Jednym z elementów leczenia insulinooporności jest stosowanie odpowiedniej diety. Co zatem mogą jeść, a czego nie powinny osoby z tym zaburzeniem?
  • Obiad na stołówce
    Badania pokazują, że w wielu polskich szkołach nie ma jadalni lub są one za małe. Po reformie edukacji stołówki są często wykorzystywane jako sale lekcyjne, a przerwy są zbyt krótkie, by zjeść drugie śniadanie czy obiad.
  • Zdrowy ryż brązowy
    To prawda, gotuje się go dłużej niż ryż biały. Ale warto poczekać, bo jest bardziej pożywny i dużo zdrowszy.
  • Dlaczego warto jeść kaszę?
    Kasza jest zdrowsza od ryżu, ziemniaków, makaronu. Dodatkowo, w zależności od gatunku, ma swoje właściwości lecznicze.
  • Dieta, która obniża poziom cholesterolu
    Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do zawału serca i udaru mózgu, które są jednymi z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci. Warto temu zapobiegać, stosując odpowiednią dietę.
  • Kalafior dla cukrzyka
    Dietetycy najczęściej zachwalają intensywnie kolorowe warzywa i owoce: bakłażany, szpinak, pomidory. Tymczasem także te białe skrywają masę prozdrowotnych właściwości.
  • zakupy
    W upalne dni lepiej nie robić zakupów na cały tydzień. A mięsa i ryby, szczególnie mrożone, najlepiej przyrządzić do spożycia tego samego dnia – radzi dietetyk Paulina Gąsiewska z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.
  • Odchudzanie
    Kolejne diety zawodzą? Nie wiesz już, czy stosować paleo, być gluten free, a może wyeliminować produkty o wysokim indeksie glikemicznym? Tak naprawdę w odchudzaniu nie chodzi o testowanie kolejnych modnych jadłospisów, ale o wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych, które pomogą pozbyć się nadmiaru kilogramów bez ryzyka efektu jo-jo, nabawienia się niedoborów witamin czy ważnych składników odżywczych. Dlatego razem z lekarzem podpowiadamy, jak wkroczyć na dobrą drogę radzenia sobie z nadwagą.
  • Kosz z warzywami
    Warzywa krzyżowe, na przykład brokuły, kalafior, ale też soja, kurkuma czy zielona herbata – to niektóre produkty zawierające substancje mogące zmniejszyć ryzyko powstawania nowotworów. Warto je włączyć do swojej diety jako element profilaktyki zdrowotnej – zaleca dietetyk medyczny Sandra Ataniel.
  • Badanie glukometrem
    27 czerwca, w rocznicę odkrycia insuliny obchodzony jest Światowy Dzień Walki z Cukrzycą. Z roku na rok rośnie liczba chorych na cukrzycę, zwłaszcza typu 2. Cukrzyca nie bez powodu określana jest mianem choroby cywilizacyjnej, raport Światowej Organizacji Zdrowia WHO stwierdza, że do 2030 r. cukrzyca będzie jedną z najczęstszych przyczyn zgonów na świecie. Warto przyjrzeć się bliżej przyczynom cukrzycy, gdyż świadomość czynników generujących rozwój choroby okazuje się pomocna w profilaktyce cukrzycy. A zdrowy styl życia ma wartość zarówno profilaktyczną, jak i wspomagającą terapię cukrzycy.