• Budowa nowych bramownic, produkcja urządzeń pokładowych, obsługa odcinków z manualnym systemem poboru opłat od kierowców - wszystko to Inspekcja Transportu Drogowego zamierza zlecać na wolnym rynku, gdy przejmie system e-myta od obecnego operatora. Eksperci obawiają się, że ITD utonie wówczas w procedurach przetargowych. A jeśli tak się stanie, proces obejmowania kolejnych odcinków dróg opłatami znacznie się spowolni. To będzie także oznaczać mniej pieniędzy na budowę nowych dróg.
  • Autostrada A2
    Opóźniają się przygotowania do nowego systemu e-myta – dowiedział się DGP.
  • Bramki na autostradzie
    Satelitarny system opłat dla ciężarówek i elektroniczne winiety dla kierowców aut osobowych podobają się resortowi infrastruktury - pisze "Puls Biznesu". Pytanie, czy da się łatwo je wdrożyć.
  • Polska autostrada
    Resort infrastruktury rozważa scenariusz, w którym po 2018 r. kierowcy korzystający z płatnych dróg będą używać winiet – dowiedział się DGP. To może być prawdziwe remedium na zatory na bramkach.
  • Pieniądze, banknoty stuzłotowe
    "Polska spóźniła się z przejściem na elektroniczny system poboru opłat, który działa już w innych krajach UE" - ocenia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. Zgodnie z zapowiedziami rządu powszechny system dla aut osobowych na autostradach płatnych prawdopodobnie nie pojawi się przed 2018 rokiem.
  • Polska autostrada
    Ponad 23 miliardy złotych miały przynieść do 2018 roku opłaty za przejazd państwowymi autostradami. Jak pisze "Puls Biznesu", przyniosą jednak zaledwie około 10 miliardów.
  • Przychody z e-myta pobieranego od ciężarówek na trasie A4 wyniosły już blisko pół miliarda złotych. Druga na liście najbardziej dochodowych jest droga krajowa nr 92 równoległa do autostrady A2.
  • E-myto niezmiennie deficytowe
    Na koniec listopada 2012 roku, po pięciu miesiącach działania systemu viaTOLL, który zastąpił tradycyjne winiety, wpływy z niego wyniosły 320 mln złotych – wynika z ustaleń „DGP”.