• Sałatka rybno-warzywno-owocowa
    Czas infekcji, przeziębień i chorób układu oddechowego trwa w najlepsze. Wciąż niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że właściwie zbilansowana dieta ma ogromny wpływ na odporność ludzkiego organizmu, a połączona z aktywnością fizyczną i odpowiednią ilością wypoczynku daje doskonałe efekty w walce z wirusami.
  • Jak jeść mniej cukru?
    Można jeść ciasto albo słodkie dania bez dodatku cukru. Wystarczy znać dietetyczne triki, jak odpowiednio zastępować konkretne składniki oraz jak je komponować. Zdradzimy kilka z nich.
  • Na stoły trafiają najczęściej raz w roku – w Wigilię. Potem szybko o nich zapominamy, by przez resztę roku sięgać już po inne specjały. Dziennik.pl postanowił sprawdzić, skąd pochodzą typowe produkty na święta. 
  • Jak wreszcie się odchudzić?
    Męczysz się i dręczysz, a waga ani drgnie? Może warto wprowadzić do diety kilka produktów, które pomogą ci w zmaganiach z nadliczbowymi kilogramami?
  • Czego nie jeść razem?
    Nawet zdrowe, pełnowartościowe produkty przestają być pożywne, jeśli nieodpowiednio je łączymy. Może być tak, że jeden produkt zaburza wchłanianie cennych składników drugiego. Poznaj źle dobrane pary.
  • Kiwi
    Owoce kiwi ma liczne i cenne właściwości. Jedzenie kiwi wspomaga leczenie grypy i przeziębień. Chroni także przed chorobami serca i miażdżycą. Owoc wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Jego niepodważalna zaletą jest to, że wpływa na dobre samopoczucie.
  • Mandarynki
    Są uznanym lekarstwem w sezonie przeziębień i wspaniałym przysmakiem. Mają wiele cech wspólnych, stąd łącząca je nazwa: cytrusy. Zarazem różnią się nie tylko walorami smakowymi. Czas poznać je lepiej.
  • Proszek z owoców
    Zamiast 4 jabłek - 2 łyżeczki proszku owocowego z naturalnymi związkami bioaktywnymi, witaminami i antyoksydantami - takie rozwiązanie będzie wkrótce możliwe. Nad technologią uzyskiwania owoców w proszku pracuje doktor Anna Michalska z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie.
  • Dziewczynka pije sok
    Prawidłowo pracujący układ odpornościowy jest dla bakterii i wirusów naturalną barierą chroniącą przed chorobami. Dzieci, których cały organizm, w tym układ immunologiczny dopiero się rozwija, są bardziej narażone na infekcje. Dlatego należy wspomagać jego pracę i prawidłowy rozwój. Najlepszym sposobem są – według eksperta – prawidłowa dieta – bogata w witaminy A, C i E oraz ruch na świeżym powietrzu. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko infekcji teraz – w okresie jesienno-zimowym, ale także zbudujemy podstawy zdrowia naszego malucha na przyszłość.
  • Borówki
    W jakiej formie najlepiej zjadać takie owoce? Powiedziała o tym w "Dzień Dobry TVN" dziennikarka Agnieszka Cegielska.