• Proszek z owoców
    Zamiast 4 jabłek - 2 łyżeczki proszku owocowego z naturalnymi związkami bioaktywnymi, witaminami i antyoksydantami - takie rozwiązanie będzie wkrótce możliwe. Nad technologią uzyskiwania owoców w proszku pracuje doktor Anna Michalska z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie.
  • Dziewczynka pije sok
    Prawidłowo pracujący układ odpornościowy jest dla bakterii i wirusów naturalną barierą chroniącą przed chorobami. Dzieci, których cały organizm, w tym układ immunologiczny dopiero się rozwija, są bardziej narażone na infekcje. Dlatego należy wspomagać jego pracę i prawidłowy rozwój. Najlepszym sposobem są – według eksperta – prawidłowa dieta – bogata w witaminy A, C i E oraz ruch na świeżym powietrzu. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko infekcji teraz – w okresie jesienno-zimowym, ale także zbudujemy podstawy zdrowia naszego malucha na przyszłość.
  • Borówki
    W jakiej formie najlepiej zjadać takie owoce? Powiedziała o tym w "Dzień Dobry TVN" dziennikarka Agnieszka Cegielska.
  • Muesli
    Chłonie wodę, zapobiega miażdżycy, pochłania metale ciężkie oraz szkodliwe metabolity, dba o poziom glukozy we krwi, wpływa pozytywnie na rozwój prawidłowej mikroflory w jelitach, wspomaga proces odchudzania – to tylko nieliczne z wielu zalet, które posiada błonnik pokarmowy.
  • Witaminy
    Nie musimy niczego suplementować, wystarczy odpowiednia dieta i zdrowa żywność, dlatego tzw. suplementy diety nie są potrzebne, jeśli nie zleci ich lekarz – przekonuje sekretarz stanu w KPRM Jarosław Pinkas.
  • Borówki
    Zaczyna się sezon na pyszne borówki. Jakie mają właściwości? Działają jak antybiotyk, odtruwają, regulują trawienie, przeciwdziałają anemii, zapobiegają miażdżycy, poprawiają wzrok, opóźniają procesy starzenia. Są doskonałym źródłem witamin i minerałów. Zawierają: potas, fosfor, magnez, wapń, sód, żelazo oraz witaminy A.
  • Ananas
    Dostarczanie wody do organizmu jest niezwykle ważne. Reguluje ona temperaturę ciała, usuwa toksyny, przenosi składniki odżywcze i tlen do komórek. Niedobór wody w organizmie może mieć katastrofalne skutki. Warto zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu, by cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem. Do produktów o największej zawartości wody należą oczywiście świeże owoce i warzywa. Jakie?
  • Owoce późnego lata
    Szczególnie zdrowe są świeże owoce i warzywa o intensywnych barwach. Kolorowe rzodkiewki, papryki, truskawki czy borówki zapewniają nam najwięcej składników odżywczych – powiedziała dietetyk i technolog żywienia Urszula Bulanda.
  • Czereśnie
    Badania w tym zakresie prowadzi amerykańska organizacja Environmental Working Group. Ranking tworzony i aktualizowany jest co roku. „Czysta 15” to owoce i warzywa, do których uprawy nie stosuje się szkodliwych składników.
  • Dlaczego warto jeść porzeczki?
    Czerwone, czarne, białe - wybierz swoje ulubione i jedz je do woli. Bo porzeczki są bardzo zdrowe, mają niewiele kalorii, za to dzięki dużej zawartości błonnika sycą na długo.