• Krewetki
    Jest kilka rodzajów krewetek. Różnią się one barwą: szare, różowe i czerwone oraz wielkością: krewetki koktajlowe i tygrysie. Krewetki są doskonałym źródłem wartościowego i łatwo przyswajalnego białka. 100 g krewetek to zaledwie 18 g białka. Jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu i są lekkostrawne. 100 gram to tylko 86 kcal. Skorupiaki zawierają witaminy z grupy B. Znajdziemy w nich również jod, wapń, selen, fluor.
  • Tofu
    Dobrym dietetycznym zamiennikiem są także rośliny strączkowe. Ważne by stek czy schabowy jak najrzadziej pojawiał się na twoim talerzu. A jak jest z drobiem?
  • Owoce morza
    Jeśli jeszcze nie goszczą w Twojej kuchni, to najwyższy czas to zmienić.
  • Santander - jedno z najpiękniejszych hiszpańskich miast
    Położone na północy Hiszpanii miast od lat słynie jako baza wypadowa dla mieszkańców Madrytu. Dlatego ciepłą wiosną i latem, w szczególności w weekendy bywa tu tłoczno i gwarno. Na tygodniu i poza sezonem miasto ma specyficzny urok, który sprawia, że łatwo odróżnimy je od innych w Hiszpanii.
  • Pieczywo z olivadą
    Ten sposób odżywianie od lat ma dobrą prasę. Dania kuchni śródziemnomorskiej są nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe. Ich właściwości doceniają pacjenci z chorobami układu krwionośnego, jak również po przejściu raka piersi.
  • Wędzona ryba
    Dlaczego ryby powinny znaleźć się w naszej diecie? Zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, które są niezbędne do pracy mózgu i serca, a także wiele witamin i minerałów. Osoby, które jedzą dużo ryb i owoców morza, rzadziej zapadają na choroby krążenia, miażdżycę, alergie oraz nowotwory. W ciągu tygodnia w naszym menu ryby powinny pojawić się 2-3 razy.
  • Sushi
    Japońska dieta może być kluczem do długowieczności? Uczeni dowiedli właśnie, że zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu nowotworu, chorób serca i udaru mózgu.
  • Świeża ryba
    Dieta wikingów chroni przed nadwagą, która powiązana jest z wieloma chorobami przewlekłymi. Według najnowszych ustaleń naukowców takie menu pomaga utrzymać ciśnienie krwi w normie.
  • Owoce morza
    Tym razem nie będzie o czekoladzie słynącej ze swych antydepresyjnych właściwości, lecz o innym pożywnym i zdrowym produkcie. Polecany jest zwłaszcza osobom, które są podatne na depresję.
  • Dieta śródziemnomorska służy długiemu życiu
    Na przejście na tę dietę nigdy nie jest za późno. Zwłaszcza jeśli wiemy, jak wiele można zyskać... Badania amerykańskich naukowców dowodzą, że osoby, które się na nią zdecydują, mają 40 proc. szans, że będą żyły więcej niż 70 lat.