• Sejm
    Jak podaje "Super Express" kancelaria Sejmu, która przejęła prowadzenie punktów gastronomicznych w budynku przy Wiejskiej, rozpisała przetarg, dzięki któremu do restauracji sejmowych trafią m.in. najlepsze owoce morza.Po fali krytyki i złośliwości ze strony mediów, politków i zwykłych obywateli, Sejm wycofuje się jednak z tego pomysłu.
  • Krewetki
    Jest kilka rodzajów krewetek. Różnią się one barwą: szare, różowe i czerwone oraz wielkością: krewetki koktajlowe i tygrysie. Krewetki są doskonałym źródłem wartościowego i łatwo przyswajalnego białka. 100 g krewetek to zaledwie 18 g białka. Jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu i są lekkostrawne. 100 gram to tylko 86 kcal. Skorupiaki zawierają witaminy z grupy B. Znajdziemy w nich również jod, wapń, selen, fluor.
  • Tofu
    Dobrym dietetycznym zamiennikiem są także rośliny strączkowe. Ważne by stek czy schabowy jak najrzadziej pojawiał się na twoim talerzu. A jak jest z drobiem?
  • Owoce morza
    Jeśli jeszcze nie goszczą w Twojej kuchni, to najwyższy czas to zmienić.
  • Santander - jedno z najpiękniejszych hiszpańskich miast
    Położone na północy Hiszpanii miast od lat słynie jako baza wypadowa dla mieszkańców Madrytu. Dlatego ciepłą wiosną i latem, w szczególności w weekendy bywa tu tłoczno i gwarno. Na tygodniu i poza sezonem miasto ma specyficzny urok, który sprawia, że łatwo odróżnimy je od innych w Hiszpanii.
  • Pieczywo z olivadą
    Ten sposób odżywianie od lat ma dobrą prasę. Dania kuchni śródziemnomorskiej są nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe. Ich właściwości doceniają pacjenci z chorobami układu krwionośnego, jak również po przejściu raka piersi.
  • Wędzona ryba
    Dlaczego ryby powinny znaleźć się w naszej diecie? Zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, które są niezbędne do pracy mózgu i serca, a także wiele witamin i minerałów. Osoby, które jedzą dużo ryb i owoców morza, rzadziej zapadają na choroby krążenia, miażdżycę, alergie oraz nowotwory. W ciągu tygodnia w naszym menu ryby powinny pojawić się 2-3 razy.
  • Sushi
    Japońska dieta może być kluczem do długowieczności? Uczeni dowiedli właśnie, że zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu nowotworu, chorób serca i udaru mózgu.
  • Świeża ryba
    Dieta wikingów chroni przed nadwagą, która powiązana jest z wieloma chorobami przewlekłymi. Według najnowszych ustaleń naukowców takie menu pomaga utrzymać ciśnienie krwi w normie.
  • Owoce morza
    Tym razem nie będzie o czekoladzie słynącej ze swych antydepresyjnych właściwości, lecz o innym pożywnym i zdrowym produkcie. Polecany jest zwłaszcza osobom, które są podatne na depresję.