• Ocet jabłkowy
    Do długiej listy zalet octu jabłkowego uczeni dodali kolejne. Okazuje się, że regularne spożywanie tego cudownego produktu korzystnie wpływa na układ krwionośny.
  • Pieczarki
    Pieczarki są dostępne przez cały rok, dzięki czemu ich dobrodziejstwo mamy na wyciągnięcie ręki. Grzyby bogate są w minerały, takie jak: potas, fosfor, miedź i selen, magnez, żelazo oraz cynk. 100 g pieczarek to zaledwie 20 kalorii. Regularne spożywanie tych grzybów znacznie poprawia pamięć i zdolność skupiania się. Dlaczego jeszcze warto je jeść?
  • Ból łydki
    Bolesne skurcze mięśni nóg to powszechna dolegliwość, która może pojawić się u każdego z nas. Ich przyczyną jest na przykład nadmierny wysiłek fizyczny, nieprawidłowe siedzenie, niedobór soli i minerałów. Skurcze atakują nagle, trwają od kliku sekund do kilku minut, ale powoduję ból i duży dyskomfort, dlatego warto poznać kilka sposobów na tę uciążliwą dolegliwość.
  • Kawa inka
    Niektórzy nie wyobrażają sobie poranka bez aromatycznej kawy. Niestety, kofeina ma właściwości uzależniające, a poza tym może powodować kłopoty żołądkowe. Może warto byłoby zastąpić tradycyjną małą czarną kawą zbożową? Jest ona łatwo dostępna, niedroga, a poza tym bardzo zdrowa.
  • Jest smaczna, niskokaloryczna oraz ma liczne właściwości odżywcze i zdrowotne.
  • Soki owocowe - jakie dla kogo? Sprawdzamy ich właściwości
    Szklanka soku może zastąpić jedną z pięciu dziennych porcji warzyw i owoców. Warto więc sięgać po sok jako dodatek do śniadania lub zdrową przekąskę w ciągu dnia. A kto na jaki rodzaj soku powinien zwrócić szczególną uwagę?
  • Banany
    Duże badanie, trwające 11 lat i z udziałem ponad 90 tysięcy kobiet, wykazało, że banany są cennym składnikiem diety pomagającej obniżyć ryzyko udaru mózgu.
  • Mężczyzna u lekarza
    Odczuwasz zaburzenia pracy serca, skurcze i drętwienie kończyn? A może doskwiera ci apatia? To może być hiperkaliemia.
  • Trening
    Łapią w najmniej oczekiwanym momencie, czasem przerywając trening – nagłe i bolesne skurcze mięśni zna chyba każdy miłośnik sportu. Uchronić przed nimi może bogata w elektrolity dieta oraz odpowiednia rozgrzewka.
  • Świeże warzywa i banany - dieta, by uchronić się przed udarem
    Pod lupę badaczy trafiło kilkadziesiąt badań naukowych dotyczących składników, których spożycie może być powiązane ze zwiększonym ryzykiem udaru mózgu, jak również z ochroną przeciw udarowi. Udało się określić skład diety, która zapobiega nadciśnieniu i schorzeniom układu krążenia.