• Krewetki
    Jest kilka rodzajów krewetek. Różnią się one barwą: szare, różowe i czerwone oraz wielkością: krewetki koktajlowe i tygrysie. Krewetki są doskonałym źródłem wartościowego i łatwo przyswajalnego białka. 100 g krewetek to zaledwie 18 g białka. Jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu i są lekkostrawne. 100 gram to tylko 86 kcal. Skorupiaki zawierają witaminy z grupy B. Znajdziemy w nich również jod, wapń, selen, fluor.
  • Badanie poziomu selenu
    Jakie produkty należy wprowadzić do codziennej diety, aby zwiększyć poziom tego mikroelementu w organizmie? Przy jakich chorobach powinniśmy szczególnie badać jego poziom?
  • Pieczarki
    Pieczarki są dostępne przez cały rok, dzięki czemu ich dobrodziejstwo mamy na wyciągnięcie ręki. Grzyby bogate są w minerały, takie jak: potas, fosfor, miedź i selen, magnez, żelazo oraz cynk. 100 g pieczarek to zaledwie 20 kalorii. Regularne spożywanie tych grzybów znacznie poprawia pamięć i zdolność skupiania się. Dlaczego jeszcze warto je jeść?
  • Dynia
    Dynia może być wspaniałym, niskokalorycznym uzupełnieniem naszej codziennej diety.
  • Prof. Jan Lubiński
    Optymalne stężenie selenu, żelaza czy cynku może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka – wynika z prac prowadzonych na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. W sierpniu lekarze zakończyli kolejny etap badań nad poziomem mikro- oraz makroelementów i zależnym od nich ryzykiem wystąpienia choroby nowotworowej.
  • Witamina E zwiększa ryzyko raka?
    Uwaga! Naukowcy ostrzegają mężczyzn - zażywanie suplementów z selenem i witaminą E wcale nie musi chronić przed rakiem prostaty. Co więcej, może zwiększyć ryzyko wystąpienia nowotworu.
  • Dwie porcje ryb w tygodniu chronią serce
    Uczeni wzięli po lupę ryby. Dowodzą, że dieta zawierająca ryby dobrze wpływa nie tylko na pracę mózgu i odporność, ale również poprawia funkcjonowanie układu krążenia. Dają konkretne zalecenia – jakie ryby jeść, jak często i w jakich ilościach.
  • Ziemniak nie tuczy, lecz dba o zdrowie
    Jest bardziej wartościowy niż banany, brokuły, orzechy czy awokado. Naukowcy przekonują, że to popularne, ale zniesławione warzywo, ma wiele prozdrowotnych właściwości.
  • Preparaty witaminowe zamiast pomóc, mogą zaszkodzić
    Preparaty multiwitaminowe popularne są zwłaszcza teraz, gdy sezon przeziębień w pełni. Eksperci jednak ostrzegają, że łykanie witaminowych suplementów diety może wcale nie poprawić zdrowia, a nawet silnie mu zagrozić.
  • W działający antyrakowo selen obfitują orzechy brazylijskie
    Antyrakowa dieta stworzona przez lekarzy ze spółki Read-Gene ma trafić na polski rynek jeszcze w tym roku - informuje "Puls Biznesu". Jak wynika z badań, zmniejsza ona kilkakrotnie ryzyko zachorowania na raka płuc, prostaty czy piersi.