• Słodzik
    Aspartam jako dodatek do żywności jest substancją bezpieczną - zapewnia ministerstwo zdrowia w odpowiedzi na petycję w sprawie tego środka słodzącego. Dodaje, że stosowanie aspartamu np. w napojach niskokalorycznych i gumach do żucia jest zgodne z prawem UE.
  • Słodzenie herbaty
    Sklepowe półki obfitują w przeróżne zamienniki tradycyjnego cukru i produkty, w których zamiast białego kryształu znalazły się inne substancje słodzące. Możemy wybierać spośród słodzików, które mają zero kalorii, ale także przeróżnych egzotycznych „słodziw”, jak cukier kokosowy czy daktylowy. Na co się zdecydować, aby odpowiednio zarządzać kaloriami? Czym różnią się powyższe produkty i czy pomogą nam pomóc w zrzuceniu wagi?
  • Zdrowe zamienniki cukru
    Z raportu SACN Carbonhydres and Health Report przygotowanego przez Scientific Advisory Committee on Nutrition (Naukowego Komitetu Doradczego ds. Żywienia) wynika, że spożywamy więcej cukru, niż jesteśmy w stanie spalić, czego efektem jest odkładanie tkanki tłuszczowej, niebezpieczny wzrost cholesterolu, a także próchnica, szczególnie widoczna u dzieci - które często dostają słodką przekąskę jako nagrodę za dobre zachowanie lub pozytywne wyniki w nauce.
  • Napój
    Ciepło, duszno, parno. Jak przetrwać taką pogodę? Spożywanie dużej ilości płynów to podstawa. Należy jednak pamiętać, że nie każdy napój pomoże nam przetrwać największe upały.
  • Cukier uzależnia
    Cukier nazywany jest białą śmiercią, bo jego nadmiar w diecie prowadzi do śmiertelnych chorób tj. otyłość, cukrzyca, a nawet nowotwory. Czas wykluczyć go z codziennego menu!
  • Stewia - alternatywa dla cukru
    Lubisz łakocie i dbasz o linię? Można to z powodzeniem pogodzić. Oto naturalny substytut cukru, który do tego sprzyja zdrowiu.
  • Kobieta je czekoladę
    To, że od cukru można się uzależnić, to nie mit. Słodkości potrafią wywołać nie tylko uzależnienie psychiczne, objawiające się po prostu ochotą na ciastko, batona lub lody. To także uzależnienie fizyczne – organizm po prostu domaga się cukru, jeszcze więcej cukru!
  • Winogrona
    Naukowcy dowiedli, że za wybory żywieniowe odpowiada mózg. Co więcej, można go wyuczyć preferowania zdrowej żywności zamiast śmieciowego jedzenie. Ten mechanizm, działający tak u dzieci, jak i u dorosłych, może okazać się zbawienny w dobie otyłości, cukrzycy i nadwagi.
  • Stewia
    Naturalny słodzik ze stewii to zdrowa alternatywa dla cukru czy sztucznych słodzików. Nie wszyscy wiedzą jednak, jak i pod jaką postacią używać stewii. Stewiarnia.pl radzi, jak najlepiej posłodzić stewią, żeby było słodko i bez kalorii.
  • Słodzik
    Liczne spory wywołały badania naukowe, które wskazują, że używanie sztucznych słodzików zamiast cukru może pośrednio prowadzić do cukrzycy, zamiast ją zwalczać. Kontrowersyjną publikację izraelskich naukowców zamieszcza dzisiejszy tygodnik „Nature”.