• Kucharz
    Nękanie sąsiadów zapachem smażenia i gotowania to forma podlegającego karze "molestowania zapachowego" – uznał Sąd Najwyższy Włoch. Po raz pierwszy w tym kraju zapadł wyrok w sprawie kuchennych zapachów.
  • Butelki z olejem
    Smażenie powszechnie uważane jest za najmniej zdrową formę obróbki termicznej żywności. Jeśli jednak będziemy pamiętać o tych zasadach, nie musimy wcale rezygnować z ulubionych potraw przygotowanych w ten sposób. Wybierz dobrej jakości patelnię i używaj wyłącznie świeżego oleju. Wbrew powszechnej opinii do smażenia nie nadaje się olej rzepakowy, lniany, a nawet oliwa z oliwek. Używaj zatem oleju słonecznikowego czy kokosowego.
  • Smażenie
    Nie możesz sobie odmówić smażonych potraw? Przygotuj je tak, żeby były możliwie jak najmniej niezdrowe!
  • Smażenie szpinaku
    Zdrowa i zbilansowana dieta powinna nie tylko opierać się na wyborze odpowiednich produktów spożywczych, ale również na odpowiedniej obróbce termicznej potraw. Do najbardziej kontrowersyjnych należy smażenie, jednak niektórzy z nas nie wyobrażają sobie codziennego jadłospisu bez odpowiednio przyrządzonego kotleta. A czy zastanawialiście się kiedyś, na czym powinniśmy smażyć? Dlaczego niektóre tłuszcze świetnie się do tego nadają, zaś inne trochę mniej?
  • Smażone omlety z papryką
    Smażenie powszechnie uważane jest za najmniej zdrową formę obróbki termicznej żywności. Jeśli jednak będziemy pamiętać o tych zasadach, nie musimy wcale rezygnować z ulubionych potraw przygotowanych w ten sposób. Wybierz dobrej jakości patelnię i używaj wyłącznie świeżego oleju. Wbrew powszechnej opinii do smażenia nie nadaje się olej rzepakowy, lniany, a nawet oliwa z oliwek. Używaj zatem oleju słonecznikowego czy kokosowego. Co jeszcze warto wiedzieć zanim przystąpimy do smażenia?
  • Wok z warzywami
    Często słyszymy, że lepiej wrzucić warzywa do garnka niż na patelnię, jeśli chcemy by zachowały jak najwięcej wartości odżywczych oraz nie stały się tuczące. Tymczasem może być całkiem inaczej...
  • Masło
    Zastanawiasz się jakie tłuszcze wybierać do codziennego użytku w kuchni? W pismach i internecie krąży mnóstwo porad i opinii dotyczących tego na czym smażyć i piec oraz czym najlepiej smarować kanapki. Ale co na ten temat mówią specjaliści w zakresie żywności i żywienia? Dr Lucyna Pachocka z Ogólnopolskiego Centrum Dietetyki Instytutu Żywności i Żywienia poleca najlepsze tłuszcze do różnych zastosowań.
  • Kobieta w kuchni
    Okrągłe patelnie z niskimi ściankami i płaskim dnem najlepiej nadają do smażenia naleśników, kotletów czy placków ziemniaczanych. Z kolei głębokie modele doskonale sprawdzą się podczas przygotowywania chińskich potraw i duszenia mięs, bo wysoki rant skutecznie zapobiega wysypywaniu się produktów podczas mieszania. Do smażenia delikatnych produktów kucharze polecają natomiast patelnie typu wok.
  • Kucharz
    Zdajemy sobie sprawę, jak wiele korzyści daje zbilansowana dieta i posiłki na bazie świeżych produktów, jednak brak doświadczenia w kuchni powoduje, że podczas przygotowywania dań aż 90 proc. Polaków popełnia błędy. Najczęściej gotują potrawy zbyt długo. Nadal popularne jest smażenie na głębokim tłuszczu zamiast duszenia czy gotowania na parze.
  • Smażenie pączków
    Tłusty Czwartek zbliża się coraz większymi krokami. A jeśli Tłusty Czwartek, to oczywiście zjadanie pączków w dużych ilościach. Nikogo z nas nie trzeba przekonywać do tych słodkości. Niestety ta przyjemność wiąże się z pewnymi przykrymi konsekwencjami. Przede wszystkim pączki są bardzo tuczące. Ponadto zawierają w swoim składzie tłuszcze trans, które mogą niekorzystnie wpływać na funkcjonowanie naszego organizmu.