• Mężczyzna chrapie
    Choć chrapanie kojarzy się głównie z irytacją osoby po drugiej stronie łóżka, to specjaliści przestrzegają, że może stać za nim poważny problem zdrowotny. Mowa o bezdechu sennym - ten może prowadzić do skrajnego przemęczenia, nadciśnienia, wypadków za kierownicą, a nawet zawału.
  • Pobudka z powodu koszmaru
    To mit, że w cieplutkim łóżku śpi się lepiej. Jak wynika z najnowszych badań, zbyt wysoka temperatura w sypialni może wywołać koszmary senne.
  • Mężczyzna śpi
    Czy zbyt długa drzemka może spowodować kłopoty ze spaniem w nocy? Kiedy jest najlepszy czas na sen w ciągu dnia?
  • Dziewczynka nie może zasnąć
    Zaburzenia snu u dzieci to coraz bardziej powszechny problem. Z czego mogą wynikać? Co zrobić, by dziecko nie miewało problemów z zaśnięciem?
  • Mózg
    Jaki wpływ na cały organizm może mieć brak snu? Jakie choroby mogą być tego następstwem?
  • Budzik
    Czym grozi niedobór snu? Jak zachowuje się organizm po 30 godzinach bez snu? W eksperymencie wzięła udział Asia, która studiuje i pracuje. Jakie czynności sprawiły jej trudność? Jak zachowuje się mózg podczas snu?
  • Tata z dzieckiem
    Naukowcy z Harbin Medical University w Chinach sprawdzili, jak nocny odpoczynek wpływa na męską płodność. Wskazują najlepsze godziny na sen mężczyznom, którym zależy na tym, by mieć dziecko.
  • Bezsenność
    Tymczasem sen jest dla człowieka bardzo ważny. W jego trakcie dochodzi do pełnej regeneracji organizmu. Dzięki temu m.in. poprawia się odporność, a mózg pracuje wydajniej. Niedobór snu natomiast może np. osłabić naszą pamięć i koncentrację, powodować problemy z ciśnieniem, czy zwiększyć podatność na tycie. Aby ułatwić sobie zaśnięcie, warto skorzystać z kilku wypróbowanych sposobów.
  • Mężczyzna śpi
    Dobry sen gwarantuje świetne samopoczucie i zdrowie. Według najnowszych ustaleń powinniśmy spać około 7 godzin na dobę. Te zalecenie powinni wziąć sobie do serca zwłaszcza mężczyźni. Właśnie w ich przypadku nieodpowiednia ilość snu grozi nowotworem prostaty.
  • Zegarek
    Jak długo człowiek przyzwyczaja się do nowego rytmu? Czy można się wyspać na zapas? Na te pytania odpowiada neurolog Ałbena Grabowska.