• Krewetki
    Jest kilka rodzajów krewetek. Różnią się one barwą: szare, różowe i czerwone oraz wielkością: krewetki koktajlowe i tygrysie. Krewetki są doskonałym źródłem wartościowego i łatwo przyswajalnego białka. 100 g krewetek to zaledwie 18 g białka. Jednocześnie mają niską zawartość tłuszczu i są lekkostrawne. 100 gram to tylko 86 kcal. Skorupiaki zawierają witaminy z grupy B. Znajdziemy w nich również jod, wapń, selen, fluor.
  • Suszone morele
    Wapń jest makroelementem niezbędnym do funkcjonowania organizmu. To przede wszystkim budulec zębów i elementów układu kostnego, ale spełnia też w naszym organizmie wiele innych ważnych funkcji.
  • Piękne zęby
    Szkliwo to najtwardsza i najbardziej zmineralizowana tkanka w ludzkim ciele. Od jego kondycji zależy m.in., czy rozwinie się kamień nazębny, próchnica lub erozja. Fluor to jednak nie jedyny sposób na mocne szkliwo. Jak naturalnie zremineralizować zęby i zapobiec próchnicy?
  • Kobieta się uśmiecha
    Mycie zębów to nie jedyny sposób na dbanie o nie. Pomóc może również zdrowa dieta.
  • Kobieta je jogurt
    Gwałtowny rozwój cywilizacji i związana z nim zmiana stylu życia zaburzają równowagę naszego zdrowia. Brak refleksji nad jakością diety prowadzi między innymi do obniżania się poziomu substancji mineralnych w układzie kostnym. Kusząca wyglądem, smakiem i zapachem, produkowana w nadmiarze wysoko przetworzona żywność staje się przyczyną wielu współczesnych chorób cywilizacyjnych. W tym osteoporozy – choroby szkieletu, charakteryzującej się zanikiem masy kostnej i prowadzącej do zwiększonej łamliwości kości – ostrzega Anna Sanicka, dietetyk LightBox.
  • Na mały i większy głód
    Przekąska, smakołyk, a może jednak coś więcej? Zobacz 10 powodów, dla których jogurt powinien być ważnym składnikiem codziennej diety. Tu chodzi o twoje zdrowie.
  • Kobieta pije mleko
    Niedobór wapnia – taką diagnozę w gabinecie lekarskim może usłyszeć każdy z nas. Co powinniśmy wtedy zrobić? Zakupić kolejny suplement diety? Niekoniecznie. Pierwiastki znacznie lepiej wchłaniają się z naturalnych źródeł, czyli żywności. Sprawdźmy, gdzie możemy znaleźć bogactwo tego składnika odżywczego.
  • Osteoporoza to choroba, która znacznie obniża jakość życia. Atakuje przede wszystkim kobiety – szczególnie te, które przeszły menopauzę. Dowiedz się, jakie są objawy tej choroby i jak z nią walczyć.
  • Herbata rooibos
    Kawa, choć pita w umiarze ma również wiele prozdrowotnych właściwości, nie ma takiego działania jak herbata. Jak wynika z najnowszych badań, herbata wzmacnia kości i chroni przed osteoporozą.
  • Wapń w tabletkach szkodzi na serce?
    Idziemy o zakład, że masz je w domowej apteczce. A może nawet codziennie je przyjmujesz, bo to popularny suplement diety m.in. wzmacniający kości. Ale uwaga: naukowcy wykazali, że znacząco zwiększa ryzyko zawału serca.