• sałata dieta
    Sałata jest dostępna przez cały rok. Najzdrowsze warzywo można kupić od późnej wiosny do jesieni. Liście sałaty to bogactwo witaminy C, E, A, D, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego. Jest jedną z najbardziej dietetycznych przekąsek - 100 g tego warzywa to zaledwie 15 kcal.
  • ogórek ogórki
    Ogórki pod różną postacią są dostępne przez cały rok, dzięki czemu możemy cieszyć się ich właściwościami. Warzywo jest źródłem potasu, który wspomaga pracę serca oraz reguluje ciśnienie krwi. To również wyjątkowo niskokaloryczny przysmak. 100g ogórka to zaledwie 12 kcal.
  • Pieczone ziemniaki z ziołami
    Ziemniaki są dostępne przez cały rok. W zależności od pory możemy cieszyć się ich wyjątkowym smakiem oraz właściwościami. Dodatkowym atutem warzywa jest możliwość przyrządzenia go na wiele sposobów. To bogactwo witaminy C oraz potasu! Dlaczego warto je jeść?
  • Pomidorki koktajlowe
    Teraz jest na nie najlepszy czas, bowiem możemy już dostać świeże, polskie warzywa w każdym sklepie. Dlaczego warto je jeść? Okazuje się, że mają zbawienne właściwości. Nie dość, że opóźniają procesy starzenia dzięki zawartemu w nich likopenowi, to jeszcze są doskonałe dla osób na diecie. Mają mało kalorii i w 93% składają się z wody. Sprawdźcie dlaczego jeszcze warto sięgnąć po słoneczne warzywo w każdej postaci.
  • Topinambur
    Topinambur to inaczej słonecznik bulwiasty, karczoch jerozolimski lub ziemna gruszka. Spokrewniony jest ze słonecznikiem zwyczajnym i pochodzi z Ameryki Północnej. Europejczycy przekonali się o jego właściwościach dopiero w czasach wielkich odkryć geograficznych, a Polacy zaczęli uprawiać od 1730 roku. Choć bardzo zdrowy, nadal jest jednak niezbyt znany.
  • Brokuły
    Dlatego jedzmy je jak najczęściej - zachęcają lekarze i dietetycy. I choć większości z nas kojarzą się wyłącznie z zupą krem lub sałatką, tak wcale być nie musi - przekonuje w rozmowie z IAR kucharz i dziennikarz kulinarny Tomasz Jakubiak.
  • Nie przegap sezonu na szparagi
    Pierwsze pęczki szparagów na targowiskach pojawiają się już na początku maja. Sezon na szparagi jest krótki, trwa tylko kilka tygodni. Warto się pośpieszyć, bo lista ich zalet jest długa.
  • Najlepsze ogórki prosto z gruntu
    Kuszą świeżym zapachem i ożywczym smakiem. Pomagają w odchudzaniu, zapobiegają cukrzycy i po prostu sprzyjają zdrowiu. Zdradzimy, co kryje się pod zieloną skórką i dlaczego warto zajadać się ogórkami.
  • Dynia to wciąż niedoceniane warzywo, kojarzone jedynie z Halloween. Niesłusznie. Dynia to pyszny, zdrowy i uniwersalny składnik kulinarny, o czym przekonają się uczestnicy Pierwszego Powsińskiego Święta Dyni, które odbędzie się 23 października.