• Ważna witamina D
    Nie bez powodu mówi się o tym, że ze słońca trzeba korzystać odpowiedzialnie. Promienie słoneczne potrafią dla organizmu zdziałać wiele dobrego, ale mogą również siać spustoszenie. Dlaczego? Wyjaśnia dermatolog, dr hab. n. med. Irena Walecka konsultant Kliniki La Perla.
  • Mężczyzna trzyma witaminę D
    Witamina D dobrze rozpuszcza się w tłuszczach, a w nadmiarze odkłada się w wątrobie. Znajdziemy ją między innymi w tłustych rybach oraz jajkach. Czy samą dietą jesteśmy w stanie pokryć zapotrzebowanie na witaminę D? Co może powodować jej niedobór?
  • Witaminy
    Zimą, z powodu mniejszego nasłonecznienia, a także mniejszej ilości świeżych owoców i warzyw w diecie, silniej niż podczas innych pór roku, możemy odczuwać niedobory witamin i mikroelementów. Pomocne mogą okazać się suplementy diety – warto z nich jednak korzystać rozważnie.
  • Kobieta z mężczyzną biegają zimą
    Zima wystawia naszą motywację na próbę. Wiele osób rezygnuje z treningów w obawie przed grypą i przeziębieniem. Tymczasem ruch na świeżym powietrzu, przy niższych temperaturach nie tylko nie osłabia odporności, ale wręcz pomaga nam ustrzec się choroby.
  • Osteoporoza
    Polacy wiedzą, co to jest osteoporoza, ale się nie leczą ani jej nie zapobiegają. Na ok. 2,7 mln osób, które prawdopodobnie chorują w naszym kraju na tę chorobę, leczy się jedynie 200 tys. – powiedziała dr Maria Rell-Bakalarska.
  • Co na przeziębienie i grypę - miód i cytryna
    Gdy łapie nas przeziębienie, zazwyczaj próbujemy je pokonać na własną rękę. Tylko czy aby na pewno rosół, miód albo jeżówka są skuteczne? I czy witamina C albo inhalacje załatwią sprawę? Eksperci wyjaśniają, jak działają popularne domowe metody na infekcje.
  • Witamina D
    Deficyt witaminy D w organizmie powoduje krzywicę u dzieci i osteoporozę u dorosłych.
  • Witamina D
    Organizm w 90 proc. pozyskuje witaminę D na drodze syntezy skórnej, która zachodzi pod wpływem promieni UVB. Niedobór tej witaminy może obniżać dyspozycję, powodować zmęczenie oraz zwiększać podatność na urazy. Jej odpowiednia ilość zapewnia osobom uprawiającym sport zwiększoną siłę, szybkość oraz moc mięśniową, a także silny i odporny na kontuzje układ kostny.
  • Opalanie
    Do niedawna uważano, że promieniowanie UV ma tylko destrukcyjny wpływ na stan skóry. Tymczasem okazuje się, że również inne rodzaje fal słonecznych źle na nią oddziałują. Jakiego jeszcze promieniowania powinniśmy się wystrzegać?
  • Krem przeciwsłoneczny
    Jeszcze tylko nieco ponad miesiąc dzieli nas od upragnionego sezonu urlopowego – lato, słońce, morska bryza i wylegiwanie na słońcu. Czy powinnyśmy się bać opalania, gdy w koło słyszy się o szybszym starzeniu i nowotworach? Jak zabezpieczyć skórę przed słońcem, by jej nie uszkodzić, a czerpać przyjemność i „nałapać” witaminy D? Obalamy najpopularniejsze mity.