• Dziewczynka pije sok
    Prawidłowo pracujący układ odpornościowy jest dla bakterii i wirusów naturalną barierą chroniącą przed chorobami. Dzieci, których cały organizm, w tym układ immunologiczny dopiero się rozwija, są bardziej narażone na infekcje. Dlatego należy wspomagać jego pracę i prawidłowy rozwój. Najlepszym sposobem są – według eksperta – prawidłowa dieta – bogata w witaminy A, C i E oraz ruch na świeżym powietrzu. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko infekcji teraz – w okresie jesienno-zimowym, ale także zbudujemy podstawy zdrowia naszego malucha na przyszłość.
  • Żeby się przed infekcją uchronić, trzeba zadbać o wzmocnienie odporności. Podstawą jest dostarczenie sobie odpowiednich witamin, minerałów i tłuszczów. Jeśli o to zadbamy, ryzyko zachorowania na grypę można obniżyć.
  • Dziecko ciągle choruje?
    Malec we wrześniu zaczął chodzić do przedszkola, ale jest tam gościem, bo ciągle choruje i siedzi w domu? Czas to zmienić. Zobacz, co możesz zrobić, by wyjść ze spirali chorób i wzmocnić odporność dziecka.
  • Kobieta ziewa
    Początki wiosny to trudny czas dla naszego organizmu. Częste o tej porze roku wahania temperatur mają bezpośredni wpływ na samopoczucie oraz odporność. Gdy na zewnątrz pogoda płata figle, organizm zaczyna intensywniej korzystać ze swoich zasobów, czyli: witamin, minerałów oraz cennych kwasów tłuszczowych. A co jeśli nie uzupełnimy ich na bieżąco? Z każdym tygodniem będziemy tracić siły i odporność.
  • Kiszona kapusta
    Odpowiednia dieta może nas uchronić przed zachorowaniem na grypę - przekonują eksperci i zachęcają, by zwłaszcza teraz, w okresie wzmożonej aktywności wirusów zwracać większą uwagę na to, co jemy.
  • Jak wzmocnić odporność?
    Jesień i zima to wzmożony okres zachorowań na grypę i przeziębienia. Próbujemy wzmocnić nasza odporność szczepiąc się, łykając tran, zaś kiedy już dochodzi do infekcji, pijemy mleko z czosnkiem i miodem. Należy pamiętać, że suplementy mogą w jakimś stopniu wzmocnić odporność, ale nigdy nie sprawią, że całkowicie wyeliminujemy ryzyko zachorowania. Nie wszyscy wiedzą, że oprócz dobrze znanych nam sposobów, istnieje kilka niekonwencjonalnych metod poprawy odporności.
  • Dziewczyna z kredkami
    Początek roku szkolnego to okres, w którym dziecko jest szczególnie narażone na zachorowania. Wiąże się to z nagłym pojawieniem się kilku czynników, które negatywnie oddziałują na układ odpornościowy, takich jak: niedosypianie, stres, zmniejszona aktywność fizyczna, nieregularne posiłki oraz zwiększenie liczby bakterii i wirusów w powietrzu. Rozpoczęcie nauki nie musi jednak oznaczać otwarcia „sezonu na choroby”. O tym, jak zadbać o odporność dziecka w tym czasie opowiada ekspert programu „Zdrowa ONA” dr Alicja Karney, pediatra.
  • Mężczyzna ma opryszczkę
    Zadbane usta są jednymi z ważniejszych kobiecych atutów. Delikatna skóra warg wymaga jednak odpowiedniej pielęgnacji. Zaniedbania wynikające ze złych nawyków, takich jak przygryzanie warg, oblizywanie ich na wietrze czy palenie papierosów odbijają się na ich kondycji. Zmiany pojawiające się w okolicach ust świadczą o tym, iż nasze wargi zmagają się z jakąś chorobą. Jakie dolegliwości najczęściej dotykają nasze usta i jak z nimi walczyć?
  • 1. Papryka cayenne
    Łapiesz byle katar albo zaliczyłeś w tym sezonie już kilka infekcji? Czas popracować nad odpornością. Warto prowadzić do diety produkty, które wzmocnią twój organizm.
  • Kobieta ma katar
    Od niepamiętnych czasów, kiedy ktoś zachorował, ratunku szukano u Matki Natury. To właśnie pośród dzikich roślin znajdowano antidota na wiele różnych, nieraz bardzo poważnych, schorzeń. Z czasem ludzie nauczyli się wykorzystywać naturalną „aptekę” nie tylko w celach leczniczych, ale także profilaktycznych.