• Zdrowe tłuszcze
    Tłuszcz jest najbardziej kalorycznym składnikiem naszej diety. Z tego powodu wiele osób uważa, że należy go unikać w jakiejkolwiek formie – zupełnie niesłusznie. Istnieją bowiem tłuszcze, które są dla nas niezwykle cenne. Jakie produkty powinny znaleźć się w naszej diecie, aby tłuszcze były naszym sprzymierzeńcem?
  • Łosoś
    Jak jeść zdrowo kiedy tradycyjne świąteczne menu obfituje w tłuszcze? Wbrew pozorom recepta tkwi nie tylko w umiarze.
  • Olej rzepakowy
    Jakie tłuszcze roślinne powinniśmy wybierać? - Mamy w Polsce tłuszcz rośliny, o którym trzeba pamiętać. Olej rzepakowy jest oliwą północy - powiedział prof. dr hab. n. med. Artur Mamcarz, kierownik Kliniki Kardiologii WUM. - Unikając tłuszczów zwierzęcych będziemy zdrowsi, ale tłuszcz jest człowiekowi potrzebny - dodał lekarz.
  • Nasiona chia
    Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną leczniczą moc i dawkę energii, która wzmocni i odżywi organizm. Są niezwykle pożywne i zapewniają nieocenione korzyści zdrowotne.
  • Witamina D
    DHA to najlepiej poznany i przebadany składnik odżywczy. Eksperci wskazują na jego pozytywne, wielokierunkowe działanie na nasz organizm już od pierwszych dni od poczęcia. DHA odpowiada m.in. za prawidłowy rozwój układu nerwowego i wzmacnianie odporności, zmniejszając ryzyko infekcji górnych dróg oddechowych, a także zachorowań na astmę czy alergię. Składnik ten powinien być uwzględniany w diecie kobiet w ciąży i dzieci. Nie tylko jednak przyszłe mamy i maluchy mogą czerpać z jego prozdrowotnych właściwości. O kwasach Omega-3 powinna pamiętać cała rodzina. Jakie korzyści płynął z utrzymywania ich właściwego poziomu w naszym organizmie?
  • Dieta kobiety w ciąży
    Jedną z najważniejszych wytycznych nowej piramidy żywieniowej jest aktywność fizyczna oraz dieta wzbogacona w tłuszcze roślinne. Jak nowe zalecenia WHO wpływają na staranie się o dziecko? Co i jak powinniśmy jeść przygotowując się do ciąży wyjaśnia dietetyk Kinga Twaróg oraz przedstawiciele firm medycznych.