Reklama

Akcja charytatywna zorganizowana na stronie internetowej UEFA wywołała spore zainteresowanie. Na licytację skierowane zostały wejściówki ze specjalnej puli, wydzielonej wcześniej z ogólnej sprzedaży. Przez dziesięć dni zgłoszono tysiące ofert na bilety na najlepsze miejsca na stadionach, a licytujący przebijali nominalną cenę nawet dziesięciokrotnie - poinformowała w czwartek UEFA.

Najwyższe oferty złożono na mecz Holandia-Niemcy w Charkowie i ćwierćfinał w Kijowie. Wszystkie pieniądze zebrane powyżej nominalnych cen biletów, a więc łącznie 175 000 euro, zostaną przekazane organizacji pod nazwą Centrum Dostępu do Piłki Nożnej w Europie (ang. CAFE) z przeznaczeniem na poprawienie dostępu do obiektów sportowych i przestrzeni publicznej dla osób niepełnosprawnych w Polsce i na Ukrainie.

Zebrane fundusze zostaną zainwestowane w przystosowanie sportowej infrastruktury dla potrzeb osób niewidomych i niedowidzących w Polsce i na Ukrainie. CAFE przeszkoli miejscowych komentatorów audiodeskryptywnych oraz dostarczy niezbędny sprzęt na stadiony w obydwu krajach.

CAFE będzie również zachęcać kibiców oraz innych darczyńców do przekazywania pieniędzy na kolejne projekty. UEFA zrobi pierwszy krok i przekaże 3 000 euro za każdą bramkę strzeloną podczas turnieju w Polsce i na Ukrainie.

W ramach projektu "RESPECT Inclusion" prowadzanego podczas turnieju Euro 2012, CAFE otrzyma od UEFA na realizację swoich działań 760 000 euro. UEFA współpracuje z CAFE od 2010 roku, kiedy to organizacja otrzymała od Europejskiej Unii Piłkarskiej doroczną nagrodę Monaco Charity Award w wysokości miliona euro.