Wiele kobiet uważa, że aby przygotować skórę do opalania, warto przed urlopem przynajmniej kilka razy odwiedzić solarium - nic bardziej mylnego. Potraktowanie skóry sztucznymi promieniami wcale jej nie zahartuje. Co gorsza: niektórzy specjaliści uważają, że dawki promieniowania UV, które aplikuje się skórze podczas wizyty w solarium, potęgują późniejszą absorpcję promieni słonecznych, a w efekcie zwiększają np. ryzyko poparzenia.

Reklama

Co zatem warto zrobić dla swojej skóry, zanim podda się ją działaniu słońca?

1. Około miesiąc przed urlopem można rozpocząć przyjmowanie suplementów diety zawierających beta-karoten oraz witaminę lub włączyć do diety naturalne produkty zawierające ten składnik - np. sok z marchwi. Warto także wzbogacić menu w dania bogate w witaminę E i C. Szczególnie polecane są produkty zawierające przeciwutleniacze, które są pomocne w profilaktyce czerniaka. Warto zatem jeść sushi z brązowymi algami, szpinak, ryby, kakao oraz gorzką. Pamiętaj, że przyjmowanie suplementów powinno się odbywać po konsultacji z lekarzem!

2. Zadbaj o regularny peeling całego ciała i częstsze niż zwykle nawilżanie ciała. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, że martwy naskórek chroni nas przed szkodliwym działaniem słońca, tak naprawdę sprawia on, że opalamy się nierówno i dlatego należy się go pozbywać. Nawilżanie skóry powinno się odbywać po każdej kąpieli i prysznicu - aby zwiększyć jego skuteczność, warto włączyć do pielęgnacji np. oliwkę - np. zwykła dziecięcą lub olej kokosowy.

3. Jeśli stosujesz doustną antykoncepcję hormonalną lub przyjmujesz regularnie leki, skonsultuj się z lekarzem i zapytaj, czy preparaty będą miały wpływ na opalanie. Możliwe, że niektóre z nich powodują uczulenia na słońce lub potęgują działanie promieni. Jeśli tak, lekarz zdecyduje, co można zrobić, aby nie przerywać kuracji i bezpiecznie się opalać.

WAŻNE: Żadne z wymienionych działań nie stanowią bariery dla działania promieni słonecznych i nie zabezpieczają np. przed czerniakiem. Bez względu na przygotowanie skóry, zawsze należy rozsądnie dawkować ilość słońca, które dociera do naszej skóry i stosować kosmetyki do opalania.