Co wiesz o zasadach zdrowego odżywiania się?

wróć do quizu
  • ~Witek
    (2012-01-14 08:23)
    O zdrowym żywieniu wiem więcej niż twórca tego quizu.
    Niektóre wiadomości tutaj już są przestarzałe.

    Mleko i jego przetwory, mimo że dostarcza wapń - zabiera go jeszcze wiecej zakwaszając organizm i powodując uwolnienie wapnia m. in. z kości aby zneutralizować zakwaszający efekt.

    Oleje z ryb zawierają omega 3 itd ale często są skażone metalami ciężkimi i innymi zanieczyszczeniami. Oleje w kapsułkach są często mocno zjełczałe. Lepszym źródlem jest np. świeżo zmielone siemie lniane które można dodawać do potraw.Poza tym zawartość cholesterolu w rybach jest podobna jak w mięsie i innych produktach zwierzęcych. Ryby to nie jest zdrowa żywność wbrew temu co się powszechnie głosi.
    Soli najlepiej nie dodawać do potraw w ogóle. Po paru tygodniach zmieni nam się smak i nie będziemy odczuwać jej braku. Historycznie rzecz biorąc sól zawsze służyła do konserwacji psującej się żywności i jako konserwant powinna być traktowana.
    Jak największą część naszej diety powinny stanowić nieprzetworzone albo nisko przetworzone (np. gotowane) produkty roślinne natomiast zminimalizowane powinny być produkty zwierzęce i przetworzona żywność roślinna (wyroby z białej mąki, cukier, oleje - łącznie z oliwą z oliwek).
    Pozdrawiam
  • ~ania
    (2013-06-03 11:41)
    w tych czasach to juz nie wiadomo co jesc ,wszystko sztuczne i trujace.niby warzywa i owoce dobre a pedzone chemia do giantycznych rozmiarow.w czasach naszych babc to co wychodowales to zjadles i dozyles 100 lat .
  • ~Hanna ze Szczecina
    (2013-03-20 08:25)
    Najlepiej się przestawić i odżywiać się powietrzem. Będzie tanio i zdrowo. Tylko trzeba wyjechać do Tybetu.Wtedy 100 lat murowane, bez raków i innych przypadłości.Tam ludzie zasypiają, nie umierają w mękach.
  • ~DIETETYCZKA
    (2017-12-03 16:32)
    Teraz tylko pić wodę bo wszytsko inne zawiera emulgatory i chemikalia :)
  • ~kika
    (2013-03-26 18:08)
    Smakosz jest dokladnie tak jak napisales haaahaaa Pozdrawiam Ja juz jem tylko rosliny bo miesa sie boje jesc.Oszczedzam na mercedesa haaaahaaa
  • ~fejk
    (2019-01-30 11:32)
    czyzby to byl jeden wielki fejk!?!??!
  • ~Prosiaks
    (2019-01-30 11:30)
    Siemanko witam w mojej kuchni
  • ~Pati
    (2018-01-14 19:22)
    Fajne za pierwszym razem już miałam 10/10😊😁😂😍😘:-)
  • ~EWA KOBY
    (2012-04-04 22:51)
    JESC MOZESZ WSZYSTKO TYLKO NIE POLYKAJ WYPOSCIMY SIE AZ NAS NIE BEDZIE BO PRODUKTOW ALA SPOZYWO NIE DA SIE JESC
  • ~studentka dietetyki
    (2012-06-15 11:57)
    Do Witka: Tak się składa, że mleko i produkty mleczne to jedyne produkty pochodzenia zwierzęcego, które działają na organizm ALKALZUJĄCO!!!

    Co do ryb: owszem, zawierają podobna ilość cholesterolu w porównaniem mięsem rzeźnym, ALE zawierają zdecydowanie więcej kwasów OMEGA-3 o działaniu hipolipemizującym, czyli obniżającym stężenie cholesterolu we krwi.

    Podstawę diety powinny stanowić produkty zbożowe (RAZOWE makarony, pieczywo itd.), potem warzywa i owoce, nabiał, mięso, tłuszcz i słodycze.

    Pozdrawiam
  • ~PRINCESSKA
    (2017-12-20 08:50)
    BEBE
  • ~ALEX UWAGA!!! PRZEZ ''X''
    (2013-04-16 09:38)
    KOCHAM SPORT I ZDROWE JEDZENIE ALE MUSZĘ SIĘ PRZYZNAĆ ŻE PRZEZ ZIMĘ TROCHE POJADŁAM SŁODYCZY. DO RZECZY---> QUIZ SPOKO ALE ZROBIŁABYM LEPSZY :) CAŁUSY DLA WSZYSTKICH <3 <3 <3
  • ~wtf
    (2019-01-29 17:23)
    KOCHAM SPORT I ZDROWE JEDZENIE ALE MUSZĘ SIĘ PRZYZNAĆ ŻE PRZEZ ZIMĘ TROCHE POJADŁAM SŁODYCZY. DO RZECZY---> QUIZ SPOKO ALE ZROBIŁABYM LEPSZY :) CAŁUSY DLA WSZYSTKICH
  • ~Dziecko Minecrafta
    (2017-12-20 08:34)
    gupie
  • ~Martyna
    (2013-01-29 15:15)
    Proponuję sprawdzoną dietę strukturalną. Jest w pełni zbilansowana, przede wszystkim uczy nas jak zdrowo się odżywiać i zmienia nasze nieodpowiednie nawyki żywieniowe. Zadbajmy o nasze zdrowie, a dobre samopoczucie będzie dla nas niejedną nagrodą. Ja cieszę się teraz dobrym zdrowiem i nie wiem już co to zmęczenie i stres. Wiecej na www.dietastrukturalna.pl
  • ~madame
    (2012-01-14 10:46)
    brawo dla 1. komentarza ale durne są te pismaki i naukowcy razem wzięte, gdyby wiedzieli ile można wyczytać z twarzy i oka debile, bez ich objawów. Cała medycyna chińska stara 5 tysięcy lat (5000) była oparta na obserwacji człowieka i ZAPOBIEGANIU chorobom!!! no ale co zrobić jak tu ludziom nawet woda szkodzi - na mózg!!!
  • ~Smakosz
    (2012-07-23 14:12)
    Najlepsza dieta to oparta na Polskiej Soli Wypadowej z Anwilu. Dopuszczalna dawka 6 gram dziennie - bezcenne! Do tego Mięsko z napakowanych sterydami kurczaków które nigdy nie biegały (bo za mała klatka), szklanka mleka 0,5% bez odwirowanej wcześniej w rozlewni śmietanki od krów żrących pasze ze starych konserw. Trochę makaronu ze starej pasty jajecznej spod Kalisza. Do tego nieco importowanych chińskiego czosnku i Pangi z krystalicznie czystej delty Yangcy, oraz przetwory z soi GMO i kukurydzy GMO. Popić świeża chlorowaną wodą z wodociągu z rzeki Wisły. Samo zdrowie.
  • ~monti
    (2012-07-24 14:08)
    Kto układał ten quiz!?!? pełnoziarniste produkty zbożowe mają ŚREDNI indeks, a nie niski!
  • ~Anna
    (2012-10-01 16:22)
    Do studentki dietetyki:
    TAk sie sklada,ze badanie wykazaly, ze mleko nie dziala alkalizujaco. wrecz przeciwnie - zakwaszajaco,co jest bardzo niekorzystne dla naszego organizmu.
    Ludzie chorzy na raka: unikajcie mleka ( i cukru). Rak uwielbia zakwaszony organizm i znakomicie sie w nim rozwija.
  • ~mucha sportowa
    (2013-03-22 15:24)
    re~Hanka2013-03-20 08:29 tak na ręku ze Szwajcarii

Może zainteresować Cię też: