• Jeep Grand Cherokee Trackhawk zadebiutował w Poznaniu. Motor Show odwiedziło ponad 151 tysięcy zwiedzających. Już pierwszego dnia show przyciągnęło znacznie więcej osób niż rok wcześniej
    Jeep Wrangler nowej, czwartej generacji i Grand Cherokee Trackhawk to dwa modele, które amerykańska marka wprowadza do Polski.
  • Alfa Romeo Giulietta
    Alfa Romeo Giulietta jest już na rynku od sześciu lat. Producent doszedł do wniosku, że czas na zmiany i równocześnie w pięciu miastach Europy pochwalił się nowym dziełem…
  • Rodzina Quadrifoglio Verde
    Alfa Romeo przypomina o sobie w pikantny sposób. Włoska stajnia wprowadza na polski rynek dwa nowe modele z legendarną nazwą znaną od 1923 roku. Oto giulietta i mito w wersji Quadrifoglio Verde…
  • Alfa Romeo Giulietta TCT
    Nikt do tej pory nie był tak bliski decyzji o zakończeniu produkcji manualnych skrzyń biegów, jak motoryzacyjny potentat z Włoch. Wprowadzenie do oferty układów napędowych tego rewolucyjnego rozwiązania może sprawić, że chętnych na manualne skrzynie będzie coraz mniej...
  • Alfa Romeo
    Tak jak dla wielu facetów Monica Bellucci jest uosobieniem kobiecego piękna, tak Alfa Romeo, jest synonimem seksapilu w motoryzacji - emocji za kierownicą. Myślisz Alfa Romeo widzisz kawał historii, tradycji…
  • Fiat viaggio
    Koniec tajemnic! Oto najnowsze dzieło projektantów z Turynu. Włoski producent pochwalił się pierwszymi fotosami nowego auta. Duży fiat nadciąga... 
  • Abarth 500
    Włoski koncern samochodowy rozszerza swoje imperium. Oto od 1 maja 2012 r. Grupa Chrysler Australia zostanie dystrybutorem marek Fiat, Alfa Romeo i Fiat Professional w Australii.
  • Tak nowość Alfy Romeo podbija serca kierowców
    Jeśli ktoś myśli, że włoszczyzna nadaje się tylko zupy niech spróbuje powiedzieć to w twarz dziesiątkom tysięcy kierowców z całej Europy…
  • Alfa Romeo Giulietta
    Inżynierowie stają na głowie i nie śpią po nocach. Pracują w pocie czoła. Ich mózgi rozpalają do czerwoności! Efekt? Powstają rzeczy, którymi potem szpikują twój samochód...
  • Inżynierowie stają na głowie i nie śpią po nocach. Pracują w pocie czoła. Ich mózgi rozpalają do czerwoności! Efekt? Powstają rzeczy, którymi potem szpikują twój samochód... Aby opisać wrażenia z jazdy Alfą Romeo Giulietta, należy skupić się najpierw nad systemem DNA. Kupując bowiem jedną Alfę kierowca otrzymuje tak naprawę… trzy samochody! System DNA to dość nowatorskie rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w mniejszym modelu MiTo. Swoją nazwę wziął od pierwszych liter trybów w jakich ustawić można samochód: Dynamic, Normal oraz All Wheater. Ustawienie wpływa na parametry pracy podzespołów samochodu takich jak wspomaganie układu kierowniczego, hamulców, elektroniczne systemy wspomagające kontrolę nad pojazdem oraz silnik. W trybie Normal Giulietta zachowuje się spokojnie. Układ kierowniczy pracuje lekko, a maksymalny moment obrotowy (320 Nm, dostępne przy 1500 obr/min) dostępny jest po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu (reakcja jest mniej ostra). Tryb Normal doskonale nadaje się do powolnego przemieszczania w miejskich korkach oraz spokojnej jazdy poza miastem. Sytuacja zmienia się drastycznie po wybraniu trybu Dynamic. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do 350 Nm i przesuwa się nieco wyżej - do 1750 obr/min. Reakcja na pedał gazu staje się błyskawiczna. Samochód skutecznie przyspiesza już od najniższych obrotów. Koniec zabawy następuje w okolicach 4000 obr/min. W trybie Dynamic aktywuje się kolejna ciekawostka przygotowana przez inżynierów Alfa Romeo: układ Q2, który symuluje działanie samoblokującego mechanizmu różnicowego (tzw. "szpery").  Tryb All Wheater przewidziany jest do jazdy w trudnych warunkach. Ułatwia panowanie nad pojazdem na ekstremalnie śliskiej nawierzchni, maksymalnie łagodząc reakcje na wciskanie pedałów gazu i hamulca, zwiększając siłę wspomagania układu kierowniczego, oraz czułość systemów stabilizacji jazdy.