• Dziecko je posiłek
    Neofobia żywieniowa to selektywne jedzenie, polegające na odrzucaniu pewnych produktów. Jest to naturalny etap rozwoju dziecka, a pojawia się między drugim a piątym rokiem życia, jednak wraz z dorastaniem mija.
  • Dziecko je lizaka
    Słodycze są źródłem bezwartościowych kalorii i szkodzą zdrowiu, zwłaszcza najmłodszych dzieci – przekonuje ekspert żywieniowy programu edukacyjnego „1000 pierwszych dni dla zdrowia” Anna Sobolewska-Wawro. Dlatego lepiej nie dodawać ich do świątecznych prezentów.
  • Dziewczynka pije sok
    Maluchy przepadają za sokami i wolą je pić zamiast wody. Czy to zdrowe?
  • Dziecko szykuje posiłek
    - Staram się przemycać owoce w trakcie zabawy - zdradziła Malwina Trzcińska-Bakalarz, mama 3-letniego Mateusza. - Bazą naszego sposobu odżywiania powinny być owoce i warzywa - powiedziała w "Dzień Dobry TVN" Aneta Łańcuchowska. - Owoce to źródło witamin, składników mineralnych oraz błonnika - dodała ekspertka. Ile porcji powinny stanowić warzywa, a ile owoce?
  • Niemowlę
    Nadwaga może dotyczyć już kilkunastomiesięcznych dzieci, a uzależnienie od cukru powstać przed ukończeniem drugiego roku życia! Czy nowe zalecenia żywienia niemowląt pomagają rodzicom uniknąć błędów dietetycznych?
  • Dziewczynka nie chce jeść
    „Mamo, nie chcę!”, „Mamo, już nie mogę!”, „Mogę już iść się pobawić?” To chyba najczęstsze słowa, które padają z ust każdego niejadka mimo, że rodzice dwoją się i troją, aby dziecko zjadło przygotowany przez nich posiłek. Nie pomagają już wymyślne zabawy, obiecywanie nagród, a irytacja rośnie. Co robić?
  • Dziecko je posiłek
    Pierwszy dzwonek nowego roku szkolnego już za nami. Nareszcie możemy odetchnąć, bo większość z nas od dobrych kilku tygodni żyła tematem kompletowania podręczników i szkolnej wyprawki dla dziecka. W tym zakupowym szaleństwie nie wszyscy pomyśleliśmy jednak o tym, że jeśli chcemy, by nasza pociecha odnosiła naukowe sukcesy, musimy zadbać również o jej codzienną dietę. Dlatego razem z ekspertem podpowiadamy, jak skomponować jadłospis ucznia.
  • Drugie śniadanie w szkole
    Nowy rok szkolny to kolejne wyzwania nie tylko dla uczniów, ale również dla ich rodziców. Zapewnienie dziecku zdrowej diety poza domem to trudne zadanie. Uczniowie spędzają nawet do 9 godzin dziennie w szkole, gdzie pierwszym miejscem zaspokajania ich głodu jest sklepik pełen kalorycznych przekąsek tj.: chipsy, batoniki, cukierki.
  • Maluch ma swoje potrzeby i swój gust. Czego nie powinno zabraknąć w jego diecie?
    Zdrowe nawyki żywieniowe są ważne dla całej rodziny, jednak szczególne znaczenie mają one dla dzieci. To, co jedzą nasze pociechy ma wpływ na ich kondycję – nie tylko obecną, ale i przyszłą. Rolą rodziców jest więc takie ułożenie codziennego menu, aby dostarczyć podopiecznym niezbędne elementy, potrzebne im do rozwoju. Co powinno jeść i pić dziecko w poszczególnych etapach życia?