• Niejadek
    W "Dzień Dobry TVN" gośćmi byli: aktorka Sonia Bohosiewicz, terapeuta neurorozwojowy Małgorzata Tchurz i jej podopieczny Szymon Bachurski, który zmaga się z zaburzeniami odżywiania. Na czym mogą polegać problemy żywieniowe u dzieci i jak sobie z nimi poradzić?
  • Dziewczynka je posiłek
    Zanim odmówisz dziecku posiłku po dobranocce, przeczytaj, czy rzeczywiście kolacja po 20:00 w przypadku najmłodszych grozi otyłością.
  • dziewczynka je dziecko posiłek
    „Niejadek” przy stole to źródło stresu dla całej rodziny. Kiedy małe dziecko stale odmawia jedzenia, wspólne posiłki zamieniają się w walkę, która rodzi frustrację malucha i bezradność jego opiekunów. Zaburzenie karmienia to problem, z którym pediatrzy spotykają się niezwykle często.
  • Niemowlę z herbatnikiem
    Większość matek nie przestrzega norm żywienia w karmieniu swoich dzieci – wynika z badań. Skutki niewłaściwego odżywiania niemowląt i małych dzieci zobaczymy za wiele lat, ale mogą one być opłakane – alarmują specjaliści. Oto najczęściej spotykane błędy.
  • Dziecko je warzywa i owoce
    Chcesz zachęcić dziecko do zdrowej diety? Twój niejadek krzywi się i boczy na owoce i warzywa? Podawaj mu ten napój! Picie wody po posiłku pomaga we wprowadzeniu zasad zdrowego odżywiania – wynika z badań. Dotyczy to również dorosłych, jednak w szczególności dzieci.
  • dieta odchudzanie
    Szybko jesz? Szybko przytyjesz! Pośpiech w konsumpcji kulinarnych przysmaków sprzyja nadwadze i otyłości. Powolne spożywanie pokarmów to twój sojusznik w walce o prawidłową sylwetkę. Oto wyniki nowych – i już nagradzanych – badań naukowych.
  • To już pewne! Fast foody powodują nadwagę dzieci
    Amerykańskie Stowarzyszenie Restauratorów dowiodło, że fast foody są jedną z głównych przyczyn otyłości u dzieci. Powód? Jedzenie tam podawane zawiera połowę dziennego zapotrzebowania energetycznego małego dziecka.
  • Zła dieta to prosta droga do nadwagi dziecka
    Wydawać by się mogło, że z problemem niejadków spotykamy się w życiu o wiele częściej niż z przypadkami dzieci, których apetyt jest zbyt duży. Okazuje się jednak, że w rzeczywistości jest wręcz odwrotnie. Co zrobić, gdy nasza pociecha je więcej, niż wymagają tego potrzeby jego organizmu?
  • Maluch ma swoje potrzeby i swój gust. Czego nie powinno zabraknąć w jego diecie?
    Zdrowe nawyki żywieniowe są ważne dla całej rodziny, jednak szczególne znaczenie mają one dla dzieci. To, co jedzą nasze pociechy ma wpływ na ich kondycję – nie tylko obecną, ale i przyszłą. Rolą rodziców jest więc takie ułożenie codziennego menu, aby dostarczyć podopiecznym niezbędne elementy, potrzebne im do rozwoju. Co powinno jeść i pić dziecko w poszczególnych etapach życia?