Nie uda się szybko znaleźć nowych wykonawców na odcinki, z których wyrzucono firmy z Włoch i Hiszpanii. Budowlańcy chcą więcej niż zapisano w kosztorysach. Obiecywane przetargi się opóźniają
Ministerstwo Infrastruktury znajdzie dodatkowe 200 mln zł na dokończenie autostrady A1 po tym, jak z placu budowy wyrzucono firmę Salini. Drogowcy twierdzą, że zrywanie umów nie grozi utratą środków z UE.
"Jeśli wykonawca nie buduje drogi w terminie, kontrakt musi być zerwany. Waloryzacja starych umów jest niemożliwa" - mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Związany z CPK w Baranowie program budowy nowych linii kolejowych zakłada już realizację 1600 km. Priorytetem ma być trasa "igrek" ze stolicy przez Łódź do Wrocławia i Poznania.
Po zejściu firmy Astaldi z placu budowy kolejowej linii do Lublina do inwestycji trzeba dołożyć prawie miliard złotych. Brakuje mechanizmu waloryzacji umów.
Premier Mateusz Morawiecki ma sprostować swoją wypowiedź na temat budowy dróg i mostów z 15 września tego roku - orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie. Postanowienie podlega natychmiastowemu wykonaniu.