Fabryka Samochodów Osobowych Wielkie zmiany na terenie FSO. Gigantyczny teren sprzedany Tereny FSO przy ulicy Jagiellońskiej, gdzie kiedyś tętniła życiem fabryka, w której powstawały perły polskiej motoryzacji, zmieni oblicze. Gigantyczny teren o powierzchni 62 hektarów kupił właśnie deweloper. Nowe Polonezy odkryte po 35 latach. Sensacyjne znalezisko u dilera FSO w Belgii [FOTO] Polonezy przykryte 35-letnią warstwą kurzu odkryto w czeluściach budynków jednego z byłych dilerów FSO w Belgii. O znalezisku donosi Stowarzyszenie FSO Pomorze. Poloneza nie wymyślili Polacy, prototypy przyjechały z Turynu. Jeden z nich właśnie "ożywa" Wbrew temu, co twierdziła komunistyczna propaganda, poloneza nie stworzyli Polacy. Gotowy prototyp przyjechał prosto z Turynu. Ten pierwszy należy do Muzeum Techniki i Przemysłu NOT, które chce mu nadać nowy blask. Model 3D, bo o nim mowa, podobnie jak model coupe jest trzydrzwiowy. Kreml miał chrapkę na fiata 125p? Tak Polacy zdobyli umowę na hit eksportowy FSO W czasach PRL synonim luksusu i komfortu, marzenie Polaków. Jego cena przekraczała czteroletnie średnie zarobki. W pierwszej kolejności ten samochód mogli kupić oficjele partyjni lub osoby płacące w dolarach. NIEZNANE prototypy warszawy z FSO odnalezione! Zdjęcia w DZIENNIK.PL Dziennik.pl wybrał się na poszukiwania w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Okazuje się, że w 1961 roku, na trzy lata przed rozpoczęciem seryjnej produkcji warszawy sedan powstały cztery prototypy tego nadwozia. Projektantem odpowiedzialnym za modele koncepcyjne był Cezary Nawrot - twórca syreny sport… Reklama Nie tylko syrena sport! Oto odnalezione nieznane prototypy warszawy Dziennik.pl wybrał się na poszukiwania w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. Okazuje się, że w 1961 roku, na trzy lata przed rozpoczęciem seryjnej produkcji warszawy sedan powstały cztery prototypy tego nadwozia. Projektantem odpowiedzialnym za modele koncepcyjne był Cezary Nawrot - twórca syreny sport… Syrena wróciła do FSO! W fabryce na Żeraniu zadebiutował pierwszy nowy model. ZDJĘCIA i WIDEO Silnik o mocy 400 KM. Napęd na cztery koła. Nowa syrena ma niemal identyczne parametry co - uwaga! - porsche 911. W efekcie legenda polskich dróg we współczesnym wydaniu do setki przyspieszy w mniej niż w 3 sekundy. To pierwszy namacalny efekt umowy podpisanej przez polsko-kanadyjskiego projektanta i biznesmena, Arkadiusza Kamińskiego z FSO S.A. Nowa AK syrena meluzyna już na kołach! Oto pierwszy model z... Nysy. ZDJĘCIA Silnik o mocy 400 KM. Napęd na cztery koła. Nowa syrena ma niemal identyczne parametry co - uwaga! - porsche 911. W efekcie legenda polskich dróg we współczesnym wydaniu do setki przyspieszy w mniej niż w 3 sekundy. To pierwszy namacalny efekt umowy podpisanej przez polsko-kanadyjskiego projektanta i biznesmena, Arkadiusza Kamińskiego z FSO S.A. Syrena ligea - nowy samochód AK Motor Polska do produkcji z FSO. ZDJĘCIA "Obie strony ratyfikowały formalną umowę o współpracy na rzecz rozwoju dwóch nowych pojazdów. FSO wspiera rozwój technologiczny i przygotowania do masowej produkcji" - wyjaśnia w rozmowie z dziennik.pl polsko-kanadyjski projektant przemysłowy Arkadiusz Kaminski, założyciel i dyrektor generalny AK Motor Polska Sp. z. o.o. Tak wygląda NOWY polonez! Zaprojektował go Polak. Zobacz ZDJĘCIA i wideo "Po dwóch projektach Alfy Romeo, zdecydowałem się stworzyć coś dla Polski - nowego poloneza. W planach mam jeszcze wersję coupe, sedan i kto wie, może nawet kombi" - mówi w rozmowie z portalem dziennik.pl Paweł Zarecki. Reklama FSO otwiera drzwi! Każdy może zobaczyć skarby fabryki na Żeraniu 63 lata mijają od powstania Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. 63 lata temu o 14:00 z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza Warszawa. Tak Stalin pogrążył FSO. Zamiast Warszawy Polska miała produkować… 6 listopada 1951 roku z taśm FSO zjechała pierwsza warszawa M20 - pierwszy w powojennej Polsce samochód osobowy produkowany seryjnie. Mało kto wie, że fabryka na Żeraniu miała produkować zupełnie inne auta i to zachodniego koncernu - nawet była już zawarta umowa. Jednak decyzja, która zapadła w gabinecie samego Józefa Stalina totalnie wywróciła plany władz Polski. Legenda polskiej motoryzacji z czasów PRL! Na zdjęciach fiat 125p W pierwszej kolejności ten samochód mogli kupić oficjele partyjni lub osoby płacące w dolarach. Ponieważ popyt przewyższył podaż, szybko wprowadzono przedpłaty. W czasach PRL synonim luksusu i komfortu, marzenie wszystkich Polaków. Duży Fiat, kant, kredens, czyli po prostu Fiat 125p, 46 lat temu po raz pierwszy wyjechał z fabryki na warszawskim Żeraniu. Mało kto wie, że powstał też prototyp terenowego fiata 125p... ZOBACZ ZDJĘCIA Jest źle! FSO potrzebuje pomocy Sytuacja Fabryki Samochodów osobowych jest bardzo zła, w 2009 r. strata netto wyniosła 190 mln zł. Newsletter Drukuj Skopiuj link Zgłoś błąd na stronie