• Za mało snu = problemy ze zdrowiem
    Zły nastrój, problemy z koncentracją i ospałość to tylko niektóre skutki zbyt małej ilości snu. Do tego „najsłabsze”, bo niedosypianie może powodować bardziej poważne problemy ze zdrowiem.
  • Nadwaga
    Jeśli twoja dieta zawodzi i nie jesteś w stanie zapanować nad wagą ciała, przyjrzyj się swojemu rytmowi dnia. Może okazać się, że słabym punktem jest pora dnia, w której kładziesz się spać. Komu bardziej grozi nadwaga? Sowom czy skowronkom?
  • Pobudka
    To samo dotyczy się jednej godziny snu więcej. Uczeni dowiedli, że niedosypianie, jak i zbyt długie wylegiwanie się w łóżku, sprzyja tyciu.
  • Za mało snu - za dużo niezdrowych przekąsek
    Naukowcy dokładnie przyjrzeli się związkowi pomiędzy brakiem snu a otyłością. Zajrzeli nawet do mózgu osób wyspanych i zmęczonych. Wnioski płynące z ich badania są interesujące.
  • Dziecko z rodzicami w łóżku
    Chcesz mieć szczupłe dziecko? Bierz je do łóżka. Maluchy, które mają możliwość wskakiwać w nocy pod rodzicielską kołdrę, są zdrowsze i mniej zagrożone nadwagą – wynika z badań. Skąd ta zależność?
  • Dziecko śpi z rodzicami? Będzie szczuplejsze
    Zamiast narzekać na małego lokatora w łóżku, ciesz się. Może i jest wam ciasno, może i niewygodnie, ale dzięki temu chronisz dziecko przed rozwojem groźnej choroby.
  • Osoby, które mają mało snu, szybko przybierają na wadze
    Nie musisz objadać się łakociami, by tyć w sposób niekontrolowany. Wystarczy, że za mało śpisz, a już twój organizm odwdzięcza ci się nadliczbowymi kilogramami - alarmują naukowcy.
  • Praca na zmiany jest dla kobiet związana ze zwiększonym ryzykiem otyłości brzusznej
    Osoby pracujące na zmiany są narażone na otyłość brzuszną - alarmują kanadyjscy naukowcy. Ale nie tylko. Okazuje się, że praca w systemie zmianowym grozi śmiertelnymi schorzeniami.
  • Nastolatkowie, którzy śpią od 7,5 do 8,5 godziny, rzadziej chorują na cukrzycę
    Do profilaktyki przeciw wystąpieniu cukrzycy typu 2 oprócz zdrowej diety i aktywnego stylu życia, warto dopisać odpowiednią długość snu. Naukowcy dowiedli, że dobry sen chroni nastolatków przed otyłością i cukrzycą.
  • Niewyspani częściej sięgają po wysokokaloryczne produkty
    Widzisz lukrowane pączki i dojrzałe truskawki albo pizzę z salami i pieczywo z szynką... Co wybierasz? Pączki lub pizzę? Za mało śpisz! Naukowcy udowodnili, że długość snu ma wpływ na nasze kulinarne wybory, a gdy śpimy za mało... tyjemy.