• Smażona ryba
    Tradycyjne świąteczne potrawy zawierają sporo tłuszczów, jednak nie oznacza to, że chcąc się prawidłowo odżywiać powinniśmy z nich całkowicie zrezygnować. Mądrze dobrane i stosowane w odpowiednich proporcjach, mogą przysłużyć się zdrowiu i dodatkowo wzbogacić smak dań.
  • Masło
    Blisko 80 proc. Polaków chce ograniczenia tłuszczów trans (TFA) w żywności, tyle samo osób chciałoby wiedzieć ile izomerów trans zawierają poszczególne artykuły spożywcze*. Odpowiednie regulacje prawne oraz edukacja nt. TFA pozwoliłyby zmniejszyć ich ilość w diecie Polaków i wybierać zdrowszą żywność.
  • Olej kokosowy
    Czyżby dobra prasa dla oleju kokosowego właśnie się skończyła? W ostatnich latach był wychwalany przez dietetyków i w wielu domach niemal całkowicie wyparł masło, smalec czy inne tłuszcze nasycone. Tymczasem okazuje się, że wcale nie jest tak zdrowy.
  • Olej rzepakowy
    Oliwa z oliwek, wysokiej jakości olej rzepakowy, słonecznikowy czy lniany, a także produkty wytworzone na ich bazie – wszystkie one stanowią doskonałe źródło korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych, których codzienne spożycie rekomendują najważniejsze instytucje określające aktualnie obowiązujące zalecenia żywieniowe na świecie.
  • Butelki z olejem
    Smażenie powszechnie uważane jest za najmniej zdrową formę obróbki termicznej żywności. Jeśli jednak będziemy pamiętać o tych zasadach, nie musimy wcale rezygnować z ulubionych potraw przygotowanych w ten sposób. Wybierz dobrej jakości patelnię i używaj wyłącznie świeżego oleju. Wbrew powszechnej opinii do smażenia nie nadaje się olej rzepakowy, lniany, a nawet oliwa z oliwek. Używaj zatem oleju słonecznikowego czy kokosowego.
  • Łosoś
    Jak jeść zdrowo kiedy tradycyjne świąteczne menu obfituje w tłuszcze? Wbrew pozorom recepta tkwi nie tylko w umiarze.
  • Dziecko je posiłek
    Drugie śniadanie to szybki posiłek, który nie wymaga dużego wysiłku. Przygotowując je rodzice chcą mieć jednak pewność, że dziecko spożywa nie tylko coś smacznego, ale zdrowego i pełnowartościowego. Jednocześnie jesienią warto zadbać o odporność, a praca układu odpornościowego jest mocno uzależniona od dostarczania niezbędnych kwasów tłuszczowych. Jakie tłuszcze powinno zatem zawierać drugie śniadanie malucha, aby było jak najbardziej odżywcze i dostosowane do dziecięcych potrzeb?
  • Smażenie szpinaku
    Zdrowa i zbilansowana dieta powinna nie tylko opierać się na wyborze odpowiednich produktów spożywczych, ale również na odpowiedniej obróbce termicznej potraw. Do najbardziej kontrowersyjnych należy smażenie, jednak niektórzy z nas nie wyobrażają sobie codziennego jadłospisu bez odpowiednio przyrządzonego kotleta. A czy zastanawialiście się kiedyś, na czym powinniśmy smażyć? Dlaczego niektóre tłuszcze świetnie się do tego nadają, zaś inne trochę mniej?
  • Oliwa z oliwek
    W prosty sposób możesz sobie pomóc. Wystarczy, że będziesz używać takich składników jak: oliwa, pomidory, brokuły, czy tłuste ryby. Są to produkty, dzięki którym zachowasz młody wygląd skóry.
  • Masło na talerzyku
    Tłuszcze to podstawowy, a zarazem niezbędny składnik prawidłowo zbilansowanej diety, stanowiący w żywieniu człowieka ważny element codziennej racji pokarmowej. Co do tego nikt chyba już dziś nie ma wątpliwości. Znacznie więcej kontrowersji niż ilość tłuszczów w diecie wywołuje kwestia, których tłuszczów powinno być w niej więcej – pochodzenia zwierzęcego czy pochodzenia roślinnego. W praktyce oznacza to spór między zwolennikami masła i margaryny.