W Rosji wprowadzono przepisy, zgodnie z którymi pracujący w tym kraju zawodowi kierowcy muszą legitymować się rosyjskim, a nie zagranicznym prawem jazdy. Przepisy przyjęto jeszcze w 2013 roku, ale do tej pory kilkakrotnie odkładano ich wejście w życie.
Niepokojące dane dotyczące statystyki odebranych praw jazdy. Policja od początku 2016 roku zatrzymała już prawie 83 tys. dokumentów. W
38 proc. przypadków przyczyną było przekroczenie o 50 km/h
dopuszczalnej prędkości w terenie zabudowanym - ustalił dziennik.pl. Niestety, coraz więcej jest wśród nich młodych kierowców.
Czy wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zabierania
prawa jazdy przez policję za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w
terenie zabudowanym zostanie opublikowany? Czego mogą spodziewać się
kierowcy? Zapytaliśmy Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kolejna wpadka rządu. Po chaosie wywołanym brakiem przepisów dotyczących egzaminów na prawo jazdy, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa ma nowy problem - brakuje nowego rozporządzenia opisującego prawnie przeprowadzanie szkoleń kandydatów na kierowców. "Szkoły nauki jazdy w całym kraju są
sparaliżowane" - mówi dziennik.pl Jan Szumiał, prezes Stowarzyszenia Ośrodków Szkolenia Kierowców w Warszawie.
Do 24 lutego 2016 r. do północy obowiązywały przepisy rozporządzeń regulujących zasady przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. A Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie zdążyło opublikować nowych przepisów. W efekcie WORD-y odwoływały egzaminy na kierowców. Co dalej z prawem jazdy? "Ministerstwo przeprasza za powstałe niedogodności." - mówi dziennik.pl Elżbieta Kisil, rzecznik prasowy MIiB
Krzysztof Kwiatkowski, prezes Najwyższej Izby Kontroli, wpadł w sieć
policji i stracił prawo jazdy. A niedawno skrytykował chaos panujący w
zbieraniu informacji o wypadkach na polskich drogach.
Konsekwencją zaburzeń snu mogą być chroniczne niewyspanie i spadek
koncentracji, a to spowalnia czas reakcji u kierowców, stwarzając tym
samym zagrożenie na drodze.