• Bieganie
    Trening na czczo wciąż budzi wiele kontrowersji wśród lekarzy i trenerów, a także osób zajmujących się sportem amatorskim. Jedni odradzają, drudzy zaś zachęcają do ćwiczeń bez uprzedniego zjedzenia posiłku.
  • Kobieta w średnim wieku biegnie
    Wiele pań po pięćdziesiątym roku życia nie może pochwalić się płaskim lub tylko lekko zaokrąglonym brzuchem, bo na jego miejscu pojawia się piłeczka, która nie chce zniknąć. Dlaczego tak się dzieje? Co jeść, aby zrzucić zbędne kilogramy?
  • Kobieta pijąca wodę
    Wystarczy, że nawodnienie naszego organizmu zmniejszy się o 1-2 proc., by doszło do obniżenia wydolności fizycznej – mówili eksperci podczas konferencji prasowej w Warszawie.
  • Mężczyzna ziewa
    Kiedy nadchodzi wiosna, wiele osób odczuwa zmęczenie, senność, zmienność nastrojów. Objawom tym, określanym przez lekarzy jako przesilenie wiosenne, można łatwo zaradzić, wprowadzając zmiany w diecie i trybie życia – przypomnieli w środę lekarze z PPOZ.
  • Otyłe dziecko
    Blisko 70 proc. wrocławskich uczniów jest aktywnych fizycznie również poza szkołą; problemem jednak nadal są złe nawyki żywieniowe - wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu w ramach akcji „Uruchamiamy dzieciaki”.
  • Ból ramienia, kobieta na basenie
    Potrafią skutecznie przyćmić satysfakcję ze spalonych kalorii. Pojawiają się zazwyczaj w ciągu 24-48 godzin od treningu i ustępują po ok 3-5 dniach. Wiele osób myśli, że zakwasy powstają na skutek osadzenia się w mięśniach kwasu mlekowego po wzmożonym treningu. Tymczasem są wynikiem mikrouszkodzeń włókien mięśniowych.
  • Jak schudnąć?
    Schudnąć dzięki diecie i ćwiczeniom, bez leków, pomagają pacjentom specjaliści z Zakładu Dietetyki i Żywienia Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Sprawdzają też, czy SMS od dietetyka lub rozmowa z nim przez internet pomaga w odchudzaniu.
  • Mężczyzna biega z psem
    Odżywki sportowe mają zwiększyć wytrzymałość, siłę czy szybkość sportowców; o ile w przypadku zawodowców są nieuniknione, to już amatorzy sportów rekreacyjnych mogą je z powodzeniem zastąpić składnikami dostępnymi w pokarmie - mówi biochemik dr Tomasz Podgórski.
  • Dieta przed treningiem
    Niektórych produktów warto nie jeść bezpośrednio przez treningiem, bo mogą nam go wyjątkowo uprzykrzyć. Jakie to posiłki? Okazuje się, że powinniśmy unikać jogurtów, siemienia lnianego czy na przykład... awokado. Zobaczcie z czego warto zrezygnować, by ćwiczenia były wydajne i przyjemne.
  • Dieta sportowca
    W "Dzień Dobry TVN" siatkarz Waldemar Świrydowicz wyjaśnił, jak rozpoczęła się jego przygoda z grą w siatkówkę. Jakie danie wzmacniające stawy przygotował w "Dzień Dobry TVN" dla niego Mikołaj Rey? W studiu programu poszukiwacz smaków wyjaśnił, jak wzmocnić kości i stawy. Czy stres ma na to wpływ?