W co się spakować i co włożyć do torby? Ile i jakie płyny można zabrać na pokład? Czego nie można wziąć do bagażu rejestrowanego? Oto kompendium wiedzy dla podróżujących samolotem, dotyczące bagażu. Jak się pakować, by zabrać wszystko i nie mieć problemów na lotnisku?
Niskobudżetowe linie lotnicze cieszą się ogromną
popularnością wśród pasażerów na całym świecie. Przewoźnicy tacy jak Ryanair,
Wizzair czy easyJet przyciągają
cenami biletów, które niekiedy wynoszą tylko kilkadziesiąt złotych. Dlaczego w tanich liniach stawki mogą być tak niskie?
Jeżeli jeszcze nie zdecydowaliście o tym, gdzie udać się na tegoroczną majówkę, podjęcie decyzji może ułatwić Wam informacja o bardzo korzystnym połączeniu z marokańskim Fezem. Taki wyjazd to świetny pretekst do zrobienia sobie nieco dłuższego wolnego, ale też okazja, aby zwiedzić piękny afrykański kraj, łączący przecież uroki kultury arabskiej z europejskim dziedzictwem.
Oferty różnych linii lotniczych skierowane dla osób podróżujących z
dziećmi różnią się między sobą. Inaczej będzie wyglądać lot z
niemowlęciem w połączeniach typu low cost, a inaczej u regularnych
przewoźników. Także w ramach podobnej grupy cenowej linie będą się
prześcigać w zapewnianiu udogodnień dla najmłodszych, warto więc
porównywać.
Samoloty są obecnie najszybszym i
najwygodniejszym środkiem transportu. Nadal jednak trzeba wykazać się odrobiną
sprytu, aby nie przepłacić za bilety. Sztywne terminy, obranie jednego,
konkretnego celu oraz niechęć do przesiadek nie służą tanim podróżom, dlatego
warto już na wstępie wybrać kilka interesujących kierunków oraz uprzedzić w
pracy, że planowany urlop to tylko data orientacyjna.
Wybierając się na wakacje lub dłuższy wyjazd służbowy, stajemy przed
dylematem - czy zdołamy zapakować się w walizkę tak małą, że zostanie ona uznana za bagaż podręczny. A może lepiej zapłacić za bagaż
rejestrowany? Oto kilka rad dla podróżujących.
Lotnisko Chopina nie zamierza zachęcać przewoźników niskokosztowych do
pozostania na stałe. Liczy na to, że linie same zdecydują się na powrót
do Modlina, zgodnie z koncepcją, że podwarszawskie lotnisko ma odciążyć
Okęcie właśnie w obsłudze samolotów tanich linii lotniczych. Na to się
jednak nie zapowiada.
Rząd uznał, że najwyższa pora interweniować. W gabinecie
odpowiedzialnego za lotnictwo wiceministra transportu Zbigniewa
Rynasiewicza odżył pomysł, by Okęcie i Modlin zostały połączone
operacyjnie - ustalił "DGP".
Lotnisko w Modlinie nie obawia się, że
przewoźnicy nie wrócą na nie po ponownym uruchomieniu. Zainteresowani są
nie tylko latające już wcześniej do Modlina linie niskokosztowe, ale
także przewoźnicy czarterowi i tradycyjni. Podwarszawskie lotnisko
przyciąga niskimi opłatami i zapowiada szybki rozwój.