• Spacer
    Chcesz odstawić restrykcyjną dietę i mordercze treningi na siłowni? By zrzucić nadliczbowe kilogramy, można po prostu… chodzić. Dowiedz się, jaki spacer sprzyja smukłej sylwetce.
  • slackline
    Slackline, czyli chodzenie po taśmie o szerokości 25-50 mm na wysokości, staje się w Polsce popularne. Tylko w tym roku w całym kraju odbyło się kilkadziesiąt imprez, na których można było zobaczyć umiejętności wyczynowo uprawiających ten sport oraz uczestniczyć w warsztatach i nauczyć się podstaw slackline’u. Dyscyplinę może uprawiać każdy, wystarczy zaopatrzyć się w zestaw dla początkujących i znaleźć dwa stałe punkty, np. drzewa, do których można przyczepić taśmę.
  • Spacer w deszczu
    Od lat wiadomo, że aktywność fizyczna jest ważna w profilaktyce antynowotworowej. Tym razem francuscy uczeni przeprowadzili badania z udziałem prawie 60 tysięcy kobiet i sprawdzili, jaka dawka ruchu chroni przed rakiem.
  • Nordic walking
    Osoby w podeszłym wieku powinny zadbać o odpowiedni wysiłek fizyczny. Dzięki temu poprawią kondycję ciała i umysłu.
  • Spacer zapobiega zawałowi serca
    Zwykły spacer skuteczny jak leki na serce? Tak, jeśli chodzimy codziennie i na odpowiedni dystans. Oto najnowsze ustalenia naukowców.
  • Jak uchronić się przed udarem?
    Nie musisz zgadywać, jaki spacer jest najlepszy dla zdrowia. Sprawdzili to brytyjscy uczeni, którzy zaprosili do badania prawie trzy i pół tysiąca wolontariuszy. Okazuje się, że ryzyko udaru mózgu maleje o jedną trzecią, jeśli maszerujemy... półtorej godziny w dowolnym tempie.
  • Spacer zdrowszy od biegania?
    Bieganie, a może po prostu spacerek? Naukowcy sprawdzili, jaki sposób poruszania się dobroczynnie wpływa na zdrowie, chroniąc nas przed schorzeniami serca i cukrzycą.