• Bieganie po plaży
    Lato to czas urlopów, często spędzanych nad morzem. To doskonała okazja, aby do treningu biegowego wprowadzić nieco urozmaicenia i wykorzystać ciągnące się przez wiele kilometrów piaszczyste plaże. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie, czy aby na pewno bieganie po piasku, zwłaszcza boso, jest zdrowe.
  • Bieganie zimą
    Sport uprawiany zimą niesie ze sobą wiele korzyści – wzmacnia odporność, poprawia samopoczucie i pomaga zrzucić zbędne kilogramy – ocenia doktor Janusz Dobosz z Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie.
  • Biegaczka
    Po treningu kluczowe jest zjedzenie wartościowego posiłku. Ważne są węglowodany i białka. Służy to regeneracji mięśni oraz odbudowaniu zapasów glikogenu i energii. Co ważne, wszystkie składniki odżywcze szybko wchłoną się do zmęczonego organizmu. Nie będzie on odkładał posiłku w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Dariusz Lipiński Fot. Darek Golik
    Nie zostanę onkocelebrytą. Rowerem, bieganiem, książką chciałbym ludziom powiedzieć: słuchajcie, życie się nie kończy w żadnym wieku i żadna medyczna diagnoza to nie wyrok - mówi Dariusz Lipiński, były poseł PO.
  • Kobieta z mężczyzną biegają zimą
    Zima wystawia naszą motywację na próbę. Wiele osób rezygnuje z treningów w obawie przed grypą i przeziębieniem. Tymczasem ruch na świeżym powietrzu, przy niższych temperaturach nie tylko nie osłabia odporności, ale wręcz pomaga nam ustrzec się choroby.
  • Mężczyzna biega
    Smog to nienaturalne zjawisko atmosferyczne polegające na współwystępowaniu zanieczyszczenia powietrza wskutek działalności człowieka oraz niekorzystnych zjawisk naturalnych. Jak z zanieczyszczonym powietrzem radzą sobie biegacze?
  • Jaka dieta przed treningiem?
    Nie ma badań potwierdzających, w jaki sposób dana grupa krwi wpływa na trawienie poszczególnych składników odżywczych - mówi w rozmowie z dziennik.pl dietetyk Hanna Stolińska-Fiedorowicz. Wspólnie obalamy mity i potwierdzamy fakty związane z nowinkami dotyczącymi zdrowego odżywiania.
  • Bieganie jesienią
    Jesień to okres, gdy wiele osób odczuwa gorszy nastrój, spadek motywacji i sił. Mobilizacja do ćwiczeń pozytywnie odbije się nie tylko na naszym zdrowiu i sylwetce, ale także samopoczuciu. Nawet 15-minutowy poranny trening, o ile wykonywany regularnie, przyniesie ogromne korzyści. Ćwiczenia na świeżym powietrzu mogą także pomóc nam uniknąć zachorowań zimą.
  • Bieganie
    Bieganie jest sportem prostym, tanim i zdrowym. Aby zacząć wystarczą jedynie wygodne buty, koszulka, spodenki i chęci. Uprawiać ten sport można wszędzie. Dlaczego warto biegać? Oto dziesięć powodów.
  • Bieg po lesie
    Biegi survivalowe - dzięki widowiskowym przeszkodom i urozmaiconym trasom - sprawdzają nie tylko siłę, ale i charakter zawodników. Tego typu imprezy święcą triumfy za granicą, a w Polsce zyskują coraz większą rzeszę oddanych fanów, zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Co jeszcze warto wiedzieć na temat tych niestandardowych wydarzeń biegowych?