• Kasza jaglana
    Kasza jaglana powinna być podstawą wysoko odżywczych, jesiennych dań detoksykacyjnych – twierdzą dietetycy. Nieprzypadkowo jest ona nazywana królową kasz, bo oprócz aromatycznego smaku, ma również wiele właściwości zdrowotnych. Oczyszcza organizm z toksyn, obniża poziom cholesterolu. Polecana jest także w chorobach trzustki, wątroby, jelit i nerek. W połączeniu z natką pietruszki, papryką czy orzechami zapobiega wychłodzeniu organizmu.
  • Skóra
    To, co jemy, ma ogromny wpływ zarówno na nasze zdrowie, jak i na wygląd. Jeśli stan naszej skóry nie jest zadowalający, warto pomyśleć o zmianie diety. Błędy w odżywianiu mogą sprzyjać zarówno drobnym problemom kosmetycznym, jak i nasileniu się objawów chorób skórnych.
  • Jak jeść na zdrowie?
    Niezwykle istotnym elementem dobrze zbilansowanej diety jest obecność odpowiednich składników odżywczych w pożywieniu. To od nich bezpośrednio zależy stan naszego zdrowia. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny realizuje projekt badawczy, którego celem jest opracowanie metody produkcji prozdrowotnych dodatków funkcjonalnych do żywności. Dzięki nim branża spożywcza wzbogaci swoje produkty o substancje niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.